parkiet tijdelijk in voliere

Gestart door wikkie, juni 01, 2012, 20:52:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wikkie

De 1e 3weken van juli ga ik op vakantie. Mijn buren hebben een voliere met alleen grasparkieten en nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om 2 grasjes die gewend zijn aan een kooi voor 3 weken in een voliere te plaatsen.



simpy

#1
Hallo

Tuurlijk is dit mogelijk.
Maar ik neem aan dat uw grasparkieten tam zijn. Het kan wel zijn dat als u terug komt van vakantie en u ze weer in de woonkamer plaatst, dat ze dan (tijdelijk) minder tam zijn.

Ik zelf heb dit ook altijd gedaan toen ik op vakantie ging, alleen mijn parkieten kwamen dan in een lege volliere terecht zonder vreemde grasparkietjes er bij. Mijn ervaringen daarmee zijn zeer positief, het duurt alleen een tijdje voordat ze weer gewend zijn aan de woonkamer en weer geheel tam zijn. (Maar dit is op zich ook wel logisch als u nagaat dat ze 2/3 weken bijna geen contact hebben gehad met mensen)

Succes er mee!

Groetjes

Hebt u trouwens een popje?

Mijn popjes hebben wel eens eieren gelegd terwijl ik op vakantie was......... Maar deze waren onbevrucht dus die werden op tijd weggehaald.

(Binnen 5 minuten na 't posten kun je je bericht nog wijzigen.)

wikkie

Ik heb 1 popje en 1 man en tja als ik ze in voliere doe met nestkastjes dan zou het natuurlujk
zomaar eens kunnwn zijn dat het popje eitjes gaat leggen. Dus misschien is voliere dan geen goed idee?

simpy

Citaat van: wikkie op juni 08, 2012, 17:12:43
Ik heb 1 popje en 1 man en tja als ik ze in voliere doe met nestkastjes dan zou het natuurlujk
zomaar eens kunnwn zijn dat het popje eitjes gaat leggen. Dus misschien is voliere dan geen goed idee?

Hallo Wikkie

Mijn ervaring blijft dat het op vakantie sturen van je parkietjes in een volière beter (en leuker) voor ze is dan dat ze naar een bekende gaan die er weinig/geen aandacht aan geeft.
Waarschijnlijk is er te kort tijd om de eieren uit te laten komen. En misschien heeft ze helemaal geen legnood. (Popjes hebben namelijk hormonen, en die beïnvloeden of ze willen broeden of niet)
En anders kun je dit laatste ook even overleggen met de mensen waarbij je parkietjes op vakantie gaan.

Groetjes, Simone