Nieuw thuis voor Elmo (blauw mannetje, ca 2 jaar oud) ivm allergie, te Groningen

Gestart door Wreckerrm, mei 30, 2012, 13:43:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wreckerrm

Hallo liefhebbers,

Wij hebben een blauw mannetje genaamd Elmo van ca 2 jaar oud. Hij zit heerlijk in een grote kooi (Montana Memphis II) in de woonkamer. Hij heeft eerst nog een vriendinnetje in de kooi gehad, maar deze is 1,5 jaar geleden overleden. Vandaar alleen in de grote kooi. Heel erg tam is Elmo niet. Zodra ik de aandacht opvoer, gaat het snel beter, maar het zakt ook weer snel.

We hebben 2 dochters, een van 2,5 en een van 8 maanden. Deze meiden lijken altijd verkouden en hebben altijd een loopneus. Zodra ze een paar dagen van huis zijn, stopt de loopneus en zijn de klachten weg. Zodra we weer thuis zijn is het in een halve dag weer raak. 

Met pijn in het hart moeten we concluderen dat ze een allergische reactie op de vogel geven en het beter is dat Elmo naar een ander thuis gaat.

Ik heb al een aanbieding voor een relatief klein kooitje bij iemand in de schuur naast een volière waar andere volgens in zitten. Deze eigenaar wil de parkiet er niet bij in hebben. Graag zie ik dat Elmo naar een goed thuis gaat waar hij aandacht krijgt en misschien zelf soortgenoten kan ontmoeten.

Wij wonen in Muntendam (Groningen). Elmo mag gratis naar een goed thuis. De kooi heb ik op 24-05-2009 gekocht bij Petgoodies voor 100 euro. Als iemand daar ook belang bij heeft, zie ik daar graag een vergoeding voor.

Groeten namens Elmo


Plaats in de topictitel gezet. Groetjes, Sara

Wreckerrm

Er is via dit forum een nieuw adres voor Elmo gevonden. Gisteren door zijn nieuwe baas opgehaald.
Hij komt in een kamervoliere met nog 3 andere parkieten. Helemaal super!

Er mag een slotje op.