ziek?

Gestart door marquancez, mei 28, 2012, 20:05:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marquancez

hoi,
Mijn grasparkiet hoest eten op, maar met een piepend geluid.
Ze ademt niet slecht en zit ook nooit met haar bekje open.
Ik heb gelezen dat het broed stemming kan zijn, want ze heeft ook warme pootjes.
Ze is ook gewoon erg actief maar wel in de rui.

(wederom aangepast.)

Kleintjes

Warme pootjes met broedsheid? Die ken ik nog niet.
Vertoont ze verder vreemde dingen?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

marquancez

#2
nee, ze is erg actief; alleen wat meer bijterig, maar komt denk ik door de rui.

(Leestekens zijn erg aangenaam)

Psychobilly

Zijn het piepjes? meer als in, prietend?  of echt kuchend?

Als het min of meer prietend gaat, kan het genegenheidsuiting zijn. 

Stitch doet dat ook al sinds hij ging "puberen" alleen is het bij hem wat slijmerig door zijn kropverlamming.  Als hij het doet, maakt hij "prietjes" zoals ik dat noem, meerdere piepjes dus, een blij geluidje :)

Is het slijmerig wat je ziet en stinkt het, dan moet je er wel even naar laten kijken!

marquancez

dan zijn het prietjes en het stinkt niet.
Maar er komt wel eten uit.

Psychobilly

Voerdrang dan, denk ik.

Dat hebben zowel mannetjes als vrouwtjes als ze heel blij zijn.

Stitch "voert" mijn duim bijvoorbeeld als ik met 'm speel en kroel.

Dus, voer wat in de krop zit, wordt opgegeven.  Dit doen ze ook als ze jongen voeren.  Dus als je vermoed dat ze broeds is, kan dit misschien wel erbij horen. 

marquancez

oke en hoelang duurt dat of verschilt het?

marquancez

Heb voor de zeker heid toch maar ontwormings middel gekocht.
Kan namelijk geen kwaad.

Sonja

Citaat van: marquancez op mei 29, 2012, 18:25:40
Heb voor de zeker heid toch maar ontwormings middel gekocht.
Kan namelijk geen kwaad.

Het is nooit goed om zomaar medicatie te gaan geven als je niet weet wat er aan de hand is.
En óf er wel iets aan de hand is.
Medicijnen hebben vaak bijwerkingen en daarom kun je niet zomaar stellen dat het geven ervan "geen kwaad kan".

Als je het niet vertrouwt dan ga je het beste naar de vogelarts en die zal dan -zonodig- medicijnen voorschrijven.

Ik raad je sterk af zomaar ontwormingsmiddel aan je vogeltje te geven.

Groetjes
Sonja

Kleintjes

Citaat van: Sonja op mei 29, 2012, 18:53:18
Het is nooit goed om zomaar medicatie te gaan geven als je niet weet wat er aan de hand is.
En óf er wel iets aan de hand is.
Medicijnen hebben vaak bijwerkingen en daarom kun je niet zomaar stellen dat het geven ervan "geen kwaad kan".

Als je het niet vertrouwt dan ga je het beste naar de vogelarts en die zal dan -zonodig- medicijnen voorschrijven.

Ik raad je sterk af zomaar ontwormingsmiddel aan je vogeltje te geven.

Groetjes
Sonja
Om nog maar te zwijgen over resistentie van de parasieten. ALs wormen resistent zijn, dan heb je 'n heel groot probleem.
Ga naar de DA of VA en laat je dieren nakijken, en doe niet zomaar wat.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Psychobilly

Ik kan het alleen maar eens zijn met Sonja en Kleintjes.

Als het voor jou overkomt als zijnde dat er iets niet ok is, of je je zorgen maakt. Handel dan door naar een Vogelarts/ Dierenarts te gaan.

Stitch is nooit echt opgehouden met voeren, het is standaard gedrag voor hem. Ik ken 'm al een tijdje en weet wel wat niet en wel normaal bij hem is omdat ik me heb verdiept in lichaamshouding/taal van Grasjes.