Al te oud om tam te maken?

Gestart door parkietschat, mei 28, 2012, 18:30:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietschat

Ik heb nu ongeveer al een maand 2 parkietjes, maar ze zijn al wat ouder aangekocht.
De ene springt al wel op mijn vinger als ik hem aai en begint aan mijn nagels te knabbelen.
Maar over de andere maak ik me zorgen. :-\ Ten eerste heeft ze een erg korte staart en vecht af en toe.
Ze is erg bang van mensen, maar is wel bazig in de kooi. Ze zijn ook al wel wat ouder en vraag ik me dus af of ik ze nog kan tam maken???
Wat nu?! :o

*wendy*

Ik weet niet wat jij 'wat ouder'noemt, maar het is niet waar dat oudere parkietjes niet meer tam kunnen worden. De leeftijd kan er wel voor zorgen dat het wat langer duurt om hem tam te maken. Ook het karakter van het vogeltje kan ervoor zorgen dat het je wat meer moeite zal kosten. Als je nog maar 2 maanden bezig bent, dan kan ik je vertellen, dat het best nog wel een heel aantal maanden kan duren en dat het een kwestie is van veel tijd en veel geduld.

Als je twijfels hebt over de (oorzaak van de) korte staart, dan kan je daar het beste een foto van plaatsen; als je ernstige twijfels hebt over de gezondheid, dan is een bezoek aan de vogelarts aan te raden.

Wat de bazigheid in de kooi betreft: misschien is het een idee om de inrichting van de kooi te wijzigen, zodat het voor haar een 'nieuw' gebied is? Heb je spiegeltjes in de kooi? Dit kan ook voor agressief gedrag zorgen. Ongewenst gedrag dien je altijd te negeren. Elke vorm van aandacht (ook boos worden) is een beloning.

parkietschat

Er hangt inderdaad een spiegeltje, maar dat blijkt de rustigste heel leuk te vinden...
Ik heb al een paar keer de inrichting verandert maar dat helpt niet.
Ik word inderdaad wat kwaad als ze kibbelen, bedankt voor de tip!