Verder Tam Maken

Gestart door Bijtje27, oktober 30, 2005, 17:02:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bijtje27

Mijn parkietjes zitten lekker op mijn vinger in de kooi en zijn dus al een tijdje handtam. Chico komt veel de kooi uit (meerder keren per dag) en Mitzi is er al weer een week niet uit geweest. Ze zijn er ook nog noot samen uit geweest, het lijkt well alsof er één op het huis moet passen als de andere weg is of zo. Nou wil ik ze graag nog tammer hebben. Als ik ze op mijn vinger heb komen ze de kooi niet uit, dan vliegen ze er af als ik in de buurt van de uitgang kom. Ze gaan er dus altijd zelf uit en als ze eruit zijn komen ze niet bij me en ik kan ze dan ook niet op mijn vinger nemen. Hoe krijg ik ze tammer, zodat ze op mijn schouder komen zitten en zo, of duurt dat gewoon wat langer? ik heb ze nu ruim 2 maanden

Sonja

Hoi Bijtje,

Het duurt een tijdje, voordat je parkietjes echt tam zijn, en uit eigen beweging bij je komen zitten.
Twee maanden is nog niet heel erg lang, dus probeer nog wat geduld te hebben, en forceer niets.
De ene parkiet is wat brutaler dan de andere, en daarom kan het soms wat langer duren, voordat ze bij je durven komen zitten.
Je kunt ze wel op je hand of schouder proberen te lokken met iets lekkers, maar als ze echt nog niet durven, kun je het beter op een later tijdstip nog eens proberen.

Groetjes, Sonja.