Nieuw in de parkietenwereld.

Gestart door svens, mei 24, 2012, 20:39:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

svens

hallo,

ik heb sinds 1 a 2 maanden 2grasparkieten (mannetje en vrouwtje). Ik vroeg me af hoe je kunt zien of ze een koppeltje zijn, ik heb alvast een broedkot, aan de buitenkant van hun vogelkooi gezet. Moet ik hier iets speciaals indoen? en wanneer weet je of ze gaan kweken? de 2grasparkieten, zijn heel veel met elkaar bezig( vrouwtje meer met het mannetje dan het mannetje met het vrouwtje) ook fluit het mannetje niet. Hoe komt dit? bedankt voor jullie reacties ;)

Kleintjes

Hallo Sven.

Nooit 'n broedblok ophangen voordat de parkietjes oud genoeg zijn, dit kan gevaarlijke problemen met zich meebrengen voor 't popje (vrouwtje). Lees je eerst goed in voordat je aan kweken wilt beginnen.
Hoe je ziet of ze 'n koppeltje zijn? Meestal merk je dat aan hun knusse gedrag; elkaar poetsen, voeren en (als 't popje broeds is) paren.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

svens

We weten eigelijk niet hoe oud ze zijn. En ze maken elkaars veren al schoon. toch bedankt voor je snelle reactie

rissiejjj

Hierin kan ik alleen maar meegaan.
Te jonge vogels in de kweek veroorzaakt enorm grote problemen.

En verder, lees je ontzettend goed in voor je eraan begint.
Kweken klinkt misschien leuk, maar je bent echt wel enige kennis van zaken nodig.
En dan nog een vraag, waarom wil je kweken?
En wil je binnenshuis of buitenshuis kweken?