Wond onder vleugeltje

Gestart door Peruche, mei 22, 2012, 20:53:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peruche

Onze parkiet heeft een wond onderaan haar vleugeltje, het bloedde vanmorgen even maar nu niet meer.
We hebben het ontsmet met isobetadine maar ben er niet echt gerust in... wat doen we het beste? Buiten dat hij zijn vleugeltje van zijn lijfje houd waarschijnlijk van de ongemakkelijkheid of pijn, eet en drinkt zij wel nog normaal.Heeft iemand hier ervaring mee? (foto is misschien net iets te groot uitgevallen maar is zeer moeilijk om een foto van te trekken)

Parkieten-Freak

Heb je enig idee hoe je vogeltje aan deze wond komt?

Als je foto te groot is moet je deze eerst even wat verkleinen, nu zie ik geen foto.


Peruche

#2
geen idee, mijn vriend had het opgemerkt vanmorgen dat hij niet meer fladderde, ze zit bij een andere parkiet maar die hebben geen ruzie gemaakt, soms denk ik een meningsverschil maar ze vallen elkaar toch niet aan.
de wonde is wel onder haar zwakste vleugeltje dat een beetje afhangt. Maar daar had ze hiervoor geen last van.
hoop dat de link opend hieronder want ben echt bekend met het posten van foto's op fora
https://www.facebook.com/ajax/messaging/attachment.php?attach_id=29b5ec8f19891aae239910de70e25a1c&mid=id.317998751611539&ext=1337716224&hash=AQA0CapRrRSBvZR1

Parkieten-Freak

Bij mij doet de link het niet; ik zie dus geen foto.


Peruche

heb de foto op mijn bureaublad staan, hoe kan ik die hierop zetten?

Parkieten-Freak

klik eens met je rechtermuisknop op de foto. Als je de foto naar mij e-mailt, zet ik hem wel op het forum.
Ik stuur je even via pb het e-mail adres.


Parkieten-Freak

#6
Hier komt de foto.
ziet er niet goed uit, ik raad je aan om morgen even naar de dierenarts te gaan als er geen verbetering opgetreden is. Het kan zeker geen kwaad om tot die tijd de wond te ontsmetten met Betadine. Mogelijk lijkt het nu wat erger dan het is door het vele bloed, maar als het zo blijft moet er zeker even naar gekeken worden door een dierenarts.
Succes en beterschap met je vogeltje!


Peruche

bedankt, ik ga het in de gaten houden!

Peruche

Ben net terug van de dierenarts, het was een "open bot breukje", de dierenarts heeft het breukje gezet en nu moet ons parkietje 2weken op de grond blijven. mag zeker en vast niet springen want dan stort ze letterlijk neer. Ben opgelucht dat alles dan toch goed komt want het was een lelijke wonde.

Kleintjes

Geen anti biotica? Bij 'n open breuk is 't belangrijk dat er geen infectie ontstaat.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Peruche

#10
De dierenarts heeft het met iets speciaal behandeld tegen ontstekingen en gespalkt. Ik weet de exacte naam niet meer,  maar de dierenarts heeft me het verteld. Nu even 1,5 week afwachten, maar  ons parkietje is wel even levendig als anders :) gelukkig maar

Spelling aangepast  :D