Heen en weer.

Gestart door Charon118, mei 12, 2012, 16:58:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Charon118

Hallo,

Mijn Parkiet Coco gaat als een gek heen en weer van zijn stok naar de bodem van de kooi en weer terug en dit heel vaak achter elkaar,
Waarom doet hij dit?

Gr.....

daniel :D

Misschien moet hij energie kwijt ofzo. Voor de rest kan ik het geen plaats geven :-[

esmmar

Hi, heb je deze vogel al langer? Wellicht wil je vogel losvliegen?
Als je vogel al meerdere dagen in de ruimte staat en je de gordijnen sluit en andere gevaren 'weghaalt' kan je de vogel laten losvliegen. Doe dit altijd aan het einde van de dag en zorg voor lekker eten in de kooi waar je vogel graag naar terug vliegt. Neem de tijd, het kan even duren voordat de kooi weer wordt opgezocht.

Charon118

Hallo,

Ik heb hem nu net een paar dagen, maar lijkt net of hij overal door wilt ontsnappen ook in zijn etensbak gooit hij alles er uit
en zoekt echt naar een uitgang!

Gr....

Sara

Dat gedrag komt vaker voor. Beloon dit gedrag vooral niet en negeer het. Goed gedrag moet natuurlijk wel beloond worden. Haal je parkietje nog niet uit de kooi, dat vind ik echt nog te vroeg. Laat je parkietje nog maar even wennen, en dan kan je beginnen met het voeren van trosgierst en je parkietje tam maken. Als je parkietje graag trosgierst lust, kan je je parkietje belonen met trosgierst als ie rustig aan het eten of spelen is. Dat kan je nu misschien al proberen (bijvoorbeeld trosgierst houden tussen de speilen) als hij rustig is. Veel geduld hebben en zien hoe je parkietje erop reageert. Als je parkietje handtam is (hij komt op je hand met of -nog beter- zonder trosgierst), dan kan je je parkietje een eerste vlucht laten maken. Natuurlijk mogen er ook geen gevaren zijn. 

Zorg nu wel dat je parkietje nergens uit de kooi kan geraken of vast kan komen te zitten, bijvoorbeeld in voerbakjes/tussen speeltjes.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Charon118

Hallo,

Okee ik negeer dit gedrag, nu gaat het al een stukje beter met hem, alleen verstopt hij zicht telkens weer in zijn voer bak hij heeft alles
er nu uit gegooid, maar nu heeft hij wel gezien dat hij daar niet kan ontsnappen misschien dat het nu over is?

Ik was wel al begonnen met tam maken dus is het nog wel verstandig om hier mee te stoppen?

Groetjesss

Sara

Je kan daar mee doorgaan als je toch al begonnen bent, maar doe het vooral rustig en stap voor stap en geef je parkietje de tijd.
Je moet oppassen dat je parkietje niet gekneld kan komen te zitten in de voerbakjes, anders zal je deze weg moeten halen en anderen in de plaats hangen. Eén van mijn parkietjes ging in het begin ook in het voerbakje graven, maar dat deed ie gelukkig niet meer na een paar keer, dus ik hoop dat je parkietje daar ook mee stopt.
Je kan misschien proberen een badje aan de kooi te hangen met een doekje in, want toen mijn vorige parkietje ging graven in zijn voerbakje, stopt hij hiermee omdat hij het badje met een doekje heel erg leuk vind om in te kruipen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

Charon118

Oke dan ga ik er mee door!

Gister was voor t laatst dat hij in zijn voer bak is gaan zitten...

Ik hoop dat hij het niet meer gaat doen ;)

groetjes