Topic gesplitst: bolzitten

Gestart door DobbyFloppy, mei 09, 2012, 14:50:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Een van mijn parkietjes zit ook bol en slaapt veel. buiten dat is hij verder nog best wel actief, en ziet er verder gezond uit.
Iemand enig idee of dit iets ken zijn? Denk niet dat het te kort aan vitamines is, want ze krijgen eivoer,girt, sepia en roze vitaminblokje.
Had overigens wel ergens gelezen dat dit te maken ken hebben met energie tekort.

topic gesplitst, pf
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

DobbyFloppy

Zojuist weer terug van v.a mijn parkiet heeft vermoedelijk een lichte kropontsteking heb er 2 medicijnen voor gekregen omdat hij niet precies waar de kropontsteking van weg kwam.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Parkieten-Freak

Naar welke dierenarts ben je geweest?


DobbyFloppy

#3
Dierenziekenhuis Drachten.Daar zit ook een v.a
Die zei dat hij waarschijnlijk lichte kropontsteking heb, en dat ie ietwat aan de dikke kant is.
Maar hij krijgt wel net zoveel eten als zijn vriendinnetje.

Hij heeft gisteren al 7up met zijn medicijnen gehad en hij is er al wel wat actiever van geworden. Minder slaperig in ieder geval.
Moet dit gedurende 5 a 7 dagen geven.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

7up, als in de frisdrank? Lijkt me echt geen goed idee, omdat daar enorm veel suiker in zit.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Mocht het van d.a zoet maken met 7up. maar mocht ook water met suiker of beetje siroop doen.
Moest het zoet maken van de v.a omdat ze anders het water niet meer drinken omdat ze anders proeven dat die medicijnen erdoor heen zitten.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Dan raad ik je roosvice aan (met de gele dop). Is ook nog eens gezond :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

#7
Bedankt voor de tip. Kan Karvan Cevitam fruitmix ook in plaats van Roosvicee?
Hebben vaak de Karvan Cevitam met blauwe dop, soms ook met de rode dop.
Maar v.a zei van 7up enz. omdat ze daar gek op schijnen te zijn, wist niet dat dit te zoet voor ze was.
Hij drinkt er in ieder geval wel van, en ben blij dat het weer goed met 'm komt. Was echt bezorgd gisteren.

Berichtjes samengevoegd. Gr Wouter
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Wouter

Ook Karvan Cevitam bevat erg veel suiker. Beter is dus echt Roosvicee!

DobbyFloppy

#9
Kan water met een beetje suiker ook gewoon? Want dit was ook nog een tip van de v.a of beetje siroop.
Nog even over de 7up, werd mij aangeraden als ik 7up gebruik deze te geven zonder prik.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Als je al per se suiker wilt gebruiken, pak dan druivensuiker.
Siroop: Roosvice met de gele dop.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

#11
Topic mag op slot. Weekje medicatie zit er bijna op en hij is inmiddels alweer stuk actiever en meer zichzelf

Fijn om te horen dat je parkietje aan de beterhand is. Hier komt dan een slotje. Groetjes, Sara
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13