wat is er een de hand met dit vogeltje?

Gestart door Peter en Daan, mei 09, 2012, 15:50:36

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter en Daan

Wij hebben sinds 2 maanden een kleine voliere buiten met 4 grasparkieten. Gekocht bij iemand thuis die voor de hobby vogels kweekt. Ze doen het hardstikke goed en we hebben er veel plezier van. Na een paar weken kreeg het blauwe vrouwtje een verkleurde gebobbelde neusdop, ik heb wat gegoogeld en het leek mij scaly face (??). We hebben alle vogels behandeld met spul van de dierenarts (een pipet in de nek tegen allerlei luis etc.) en de neusdop ingesmeerd met vaseline. Het leek wat beter tegaan, hoewel de neusdop anders bleef. Maar ze ogen niet ziek en zijn actief.
Vorige week kreeg het groen vrouwtje ook een verkleurde neusdop en vanmorgen schrok ik van het blauwe vrouwtje. Haar neusdop is meer ruw geworden en de veren op haar kop zijn heel rommelig. Er steken allerlei soort korte stukje uit? Ze zijn ook in de rui, dus misschien hoort dit wel zo, maar ik weet het niet. De andere vogels zijn niet zo rommelig als zij.
Ze ziet er vreemd uit, volgens mij is dit niet goed.
Ik heb een foto bijgevoegd, hopelijk weet iemand wat er met haar is en wat ik er aan kan doen.
Ik heb nog meer foto's, maar dit is wel de degene waar ze het beste opstaat.

groetjes Danielle

Ayarea

Het probleem, vind ik dan, is dat als vrouwtjes broeds worden (wat in dit geval wel lijkt) is dat de neusdop sowieso wat schilferig wordt. Verder is ze heel erg in de rui hoor. Zo zag een van mijn ventjes eruit tijdens een heftige rui: http://i41.tinypic.com/1em1b7.jpg allemaal pennetjes op z'n koppie. Je zegt dat je ze al hebt behandeld, maar als je het echt niet vertrouwd kun je altijd naar de dierenarts gaan :).