Relatie problemen?

Gestart door foxy-badger, mei 02, 2012, 00:27:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

foxy-badger

Ik heb een koppeltje van allebij 1.5 jaar. Er is een nestkast, veel licht, lekkere warme kamer, genoeg voeding en water (en krachtvoer). Kortom: klaar voor eitjes!

Maar m'n popje wilt niet.

De man is heel actief en is altijd tegen dr aant praten (tot zover dat ze het irritant lijkt te vinden en hem dan hard pikt) en heeft al meerdere keren de nestkast van binnen bekeken.

Maar popje heb ik nog geen een keer erin zien gaan. SOMS kijkt ze naar binnen, maar dit is echt heel zelden. Ik zie ze maar zelde paren (en ik ben werkloos, dus ik zie ze de hele dag door), maar verder niks.

Vaak is de man helemaal bezig om dr in te palmen. Tegen dr aan kletsen en haar voeren, en dan zie ik het BIJNA gebeuren (een poot op de rug) en dan geeft ze hem een harde pik of ze springt weg.

Libido problemen? XD

(Afgesplitst omdat dit 'n vraag is. Groetjes, Kleintjes)

lovesbudgies

Popjes hebben net als vrouwen een cyclus van een aantal weken/maanden waarin de hormonen in meer of mindere mate aanwezig zijn. De geslachtsorganen van parkietjes ontwikkelen zich ook pas (in de cyclus) op het moment dat de hormonen het meest aanwezig zijn, daarna worden ze weer kleiner. Popjes zijn dus niet altijd klaar om eitjes te leggen, ze moeten eerst op het juiste punt in de cyclus komen, oftewel in de broedstemming. Even wachten dus!

esmmar

Heb je de neusdop van je popje al bruiner zien worden? Dat is bij veel popjes een uiting dat ze toe zijn aan een nestje

foxy-badger

Citaat van: Lovesbudgies op mei 02, 2012, 03:41:25
Popjes hebben net als vrouwen een cyclus van een aantal weken/maanden waarin de hormonen in meer of mindere mate aanwezig zijn. De geslachtsorganen van parkietjes ontwikkelen zich ook pas (in de cyclus) op het moment dat de hormonen het meest aanwezig zijn, daarna worden ze weer kleiner. Popjes zijn dus niet altijd klaar om eitjes te leggen, ze moeten eerst op het juiste punt in de cyclus komen, oftewel in de broedstemming. Even wachten dus!

Ah, net als mensen dus XD

Citaat van: esmmar op mei 02, 2012, 14:17:50
Heb je de neusdop van je popje al bruiner zien worden? Dat is bij veel popjes een uiting dat ze toe zijn aan een nestje

Ja! Hij begint nu eindelijk -echt- bruin te worden.

simpy

Hallo foxy-badger

Ik heb ook een koppeltje, en deze 2 hebben al sinds eind januari een nestblok aan de kooi hangen.
Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat het vrouwtje ook maar enig interesse in het huisje toonde.
En nu opeens lag er vorige week zondag een eitje!
Dus heb geduld, het komt vanzelf goed. ;)

Veel succes en plezier!

foxy-badger

#5
Citaat van: simpy op mei 05, 2012, 15:10:59
Hallo foxy-badger

Ik heb ook een koppeltje, en deze 2 hebben al sinds eind januari een nestblok aan de kooi hangen.
Bij mij heeft het ook lang geduurd voordat het vrouwtje ook maar enig interesse in het huisje toonde.
En nu opeens lag er vorige week zondag een eitje!
Dus heb geduld, het komt vanzelf goed. ;)

Veel succes en plezier!

Even een update.

Laatste weken zit ze er voor en steekt ze haar kopje ook naar binnen. Maar er in? Ho maar!

Laatste dagen zag ik haar opeens een beetje bol zitten. Maar ze at en dronk wel en zat gewoon op 2 pootjes. Ik dacht dat het kwam omdat het weer opeens zoveel kouder was en ik de verwarming uitgezet had. Ik heb naast de kooi een temperatuur meter hangen en die gaf toen wel 20 graden aan, dus voor parkietjes wel te doen. Vandaag heb ik hem toch weer aangezet omdat ik het toch ook zelf erg koud kreeg en het 15 graden was 's ochtends. Hele dag de verwarming weer aangehad, en 23 graden in huis. We zijn de hele dag weg geweest en ze zit er nog steeds bolletjes bij.

Vriend en ik vinden haar kontje dik. Normaal is ze een heel klein vogeltje maar nu lijkt ze gewoon dik, ook als ze niet haar veren opzet. Ze doet ook veel aan dr kontje zitten met haar snavel en schudden met haar staart. En ik heb een papiertje in de kooi gelegd om d'r poepjes te kunnen controleren. Zie hier een foto. Ik denk dat dit haar poepjes zijn want daar boven zit ze graag. Verder is ze echt een heel stuk rustiger dan normaal. En ze lijkt een beetje klunziger.

(Dr is geen afkorting voor haar.)