Te slim popje

Gestart door Plumeau, april 26, 2012, 07:40:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Plumeau

Na jarenlang koppels gehad te hebben die geen pogingen deden om te broeden, is dit jaar Baringa toch ineens gaan leggen. In een hoekje op een kast (ze vliegen vrij in hun eigen kamer) heeft ze inmiddels 2 eieren gelegd. Helaas voor haar heb ik geen plannen om te kweken met mijn parkieten. Één van de vier samen levende parkieten heeft vroeger met een kruipertje samen geleefd, dus het risico op problemen met de jongen is groot.

Uiteraard heb ik hier al even rondgeneusd nadat ik Baringa heel trots in haar hoekje had aangetroffen en het eerste ei is inmiddels vervangen door een groenig parkieteneitje van de dierenwinkel. Maar mevrouw laat zich daar niet door foppen :( Vanmorgen trof ik het nepei vol in het zicht, en een nieuw eitje goed verborgen op de plek waar het eerste ei ook was bebroed...

Kent iemand betere neppers dan die groenige plastic eitjes van de dierenwinkel?

Kleintjes

Moppers heeft ervaring met nep eitjes.
Is geloof ik nog iemand, maar kan de naam niet vinden in m'n geheugen :S
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

esmmar

probeer de wittige eitjes van zooplus eens. Niet duur en je hebt ze snel in huis.

Plumeau

Bedankt! Ik ga ze bestellen.

Sara

Ik heb ook ervaring met nepeitjes.
Ik had ze toen eigenlijk gewoon op de markt gehaald, bij de dierenkraam.
Geen idee of dat in Nederland ook zo is... (Ik ben uit België).

Vele groetjes en succes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

esmmar

en vergeet niet dat er al een eitje in de maak is en dus nog uit haar systeem komt. Ook al leg jij er nepeitjes neer.

Plumeau

Citaat van: esmmar op april 27, 2012, 11:43:25
en vergeet niet dat er al een eitje in de maak is en dus nog uit haar systeem komt. Ook al leg jij er nepeitjes neer.
Ik hoop het met de neppers op een max van ca 4 eitjes te houden ipv dat ze door blijft leggen. Maar dan moet ze het wel als haar eigen eitje zien, anders werkt het niet ;)