Kamer Volière

Gestart door joey, oktober 29, 2005, 06:27:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

joey

hallo
Ik heb gisteren mijn nieuwe kamer volière gehaald heel erg mooi
joey vind het egweldig Ian moest er niets van weten die hebben we uit het oude kooitje moeten halen en mijn man werd flink in zijn vingers gebeten tijdens het verhuizen van Ian :D.Joey heb ik tijdens het eten eruit gehaald met voorbakje en al maar toen hij uit de kooi kwam vloog hij ineens weg en ging precies op het randje van de verwarming zitten :blush:.Ik kreeg het spaans benauwd ik dacht als hij nu maar niet er achter valt.Ik loop op hem af duw mijn vinger onder zijn pootjes en hij ging er gewoon opzitten alsof hij dat elke dag doet :D niet dus,ik stond echt verbaasd hoe mooi dat hij bleef zitten hoe kan dat nou!!!!dat hij opeens op mijn vinger ging zitten ik ben al een jaar bezig met hem hij heeft in dat jaar even 3 seconden 2 keer op mijn vinger gezeten.Kan iemand mij dat uitleggen.
En dan een vraag,als ik de kamer volière afdek savonds heb ik geen laken dat het donker maaktt in de kooi want zoon groot laken heb ik niet wat verduisterd!!!
Is dat wel goed genoeg als het alleen afdekt is mijn vraag of moet het echt donker zijn.

                                     gr sylvia Joey en Ian :D  :D  :D

esther

Hey wat leuk dat je parkietje nu eindelijk op je vinger zit.
Misschien was je parkietje zelf ook wel geschrokken dat hij opeens uit de kooi was en hij zat op een voor hem vreemde plek, hij is bekend en vertrouwd met jou en ging daarom op je vinger zitten.
Hij voelde misschien aan dat jij hem weer veilig terug zou brengen.

Volgens mij is het geen probleem dat het laken de kooi niet helemaal afdekt.
Als ik het licht iets later uit doe dan normaal gaan ze ook gewoon zitten slapen als het te lang duurt, dus als ze willen slapen doen ze dat toch wel.
Het hoeft niet helemaal donker te zijn, ik neem aan dat het 's nachts in de kamer toch helemaal donker is.

Groetjes Esther

Danielle

Mijn ervaring is wel dat als het doek de kooi niet helemaal donker maakt, mijn parkietje al om 6 uur begint te kwekken en er dus nooit wat komt van uit slapen. Maar hij staat dan ook op mijn (slaap)kamer, dus misschien is dat bij jullie geen probleem. Maar 's avonds gaat mijn parkietje ook gewoon slapen wanneer ze moe is, ook al ga ik een keer laat naar bed.

groetjes

toekie

Bij mij ook als het donker is gaan ze slapen.
Dus 's avonds hoef ik geen doek over de ( ook een kamervoliere) te hangen.
Maarja zoals Danielle al zegt als het 's ochtends best vroeg licht word worden mijn vogels ook wakker en kan je dus niet echt uitslapen. :P
Bij mij staan ze ook op mijn slaapkamer.
Groetjes

Deesjebeesje

Mijn Koekoek had gisteren dr oogjes gewoon toe terwijl mijn vriend en ik nog tv aan het kijken waren met het licht dus aan. Af en toe keek ze even op als ze wat hoorde waar ze van schrok, maar daarna sliep ze gewoon weer verder.