verkleuren

Gestart door jaapie en wappie, april 23, 2012, 20:45:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapie en wappie

Ik heb misschien een gekke vraag.

Is het vreemd als mijn parkiet aan het verkleuren is??
Het is een witte parkiet met blauwe vlekjes op zijn rug en vleugels. Nu begint zijn kopje geel te worden en ook op zijn vleugeltjes is een gele waas te zien. Waar kan dat aan liggen en is dat normaal?
Ik vind het een rare gewaarwording.

Kleintjes

Soms gebeurt 't dat jonge parkietjes na hun rui pas de echte kleur krijgen.
Kruumel bijvoorbeeld was toen ik hem kreeg blauw met geel snoetje, nu is hij groen met geel ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

esmmar

parkieten zijn net toverballen soms. Van jeugdkleed naar volwassenkleed worden kleuren vaak wat feller of komt groen door et kleur heen zetten. Er zijn wel topics hierover gemaakt met foto's. Het kan soms heel verrassend zijn.

jaapie en wappie

oke das wel vreemd. Ik heb vaker parkieten gehad en info gezocht op internet maar ik kon daar niets over vinden. Maar is het nu ook zo dat hij helemaal geel gaat worden? Of alleen zijn kopje? Ik heb hem gekocht omdat ik die kleurencombi zo leuk vond met dat witte. En ik zou het jammer vinden als hij nu helemaal geel gaat worden. Ik ben wel benieuwd naar mensen met dezelfde situatie

Kleintjes

Hoe ver de kleur verandering door gaat kan niemand met zekerheid zeggen.
Zoals ik schreef is Kruumel groen geworden (blauw met geelmasker type II, uitleg staat op 't forum ;) ).
Cookie heeft pas na de jeugdrui 'n licht geel gezichtje gekregen, we dachten hij gewoon hemelsblauw met wit was.

Zoals je ziet, niemand weet 't zeker :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses