Hoe kan je zien of het mannen/poppen zijn ?

Gestart door esmeralda1977V, april 22, 2012, 18:42:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeralda1977V

Hoi
Ik heb een prachtige kooi gekocht met 6 mooie grasjes en het zijn 3 koppels maar ze zijn erg onrustig merk is tesamen. er zijn er 2 (een blauwe en een witte) die om de haverklap ruzie hebben met 1 groene parkiet maar hoe kan ik zien welke de poppen zijn en wat de mannen zijn ?
Het ene moment zitten ze lekker te kroelen met elkaar en het andere moment is het hommeles  :( in de tent dus ik ben al veel aan het observeren wie het meeste wat precies doet.
Want degene die ze verkocht deed ze weg wegens een allergie ( was ook aan te horen ze was paar minuten met de vogels bezig en hoeste zich rot ) en had ze al een week of 2 a 3 in de hal staan dus niet meer in de kamer en ik heb ze nu lekker in de woonkamer staan voor de raam dus ze staan al 2 dagen lekker in de zon en daar merk ik dat ze echt op reageren.

Is er bij de kleurslagen uiterlijke verschillen herkenbaar ?
Ik heb gisteren wel hele goede foto's kunnen maken ik zal even kijken hoe ik die hier kan opzetten van de dames en heren.
Graag even wat advies.
Groeten
Esmeralda

daniel :D

Bij mannetjes is de neusdop vaak Blauw & bij vrouwtjes vaak bruin (als ze jong zijn hebben de vrouwtjes veel wit rond de neusgaten ;) )
Hopelijk helpt dit (als ik het verkeerd heb, moeten jullie mij verbeteren :) )

esmeralda1977V

oke ja dat is het enige verschil wat ik kan zien aan de vogels dat was mij wel opgevallen eigenlijk  :) maar verder kon ik niet veel verschillen merken.
Maar bedankt dan heb ik dus toch 3 mannen en 3 poppen  ;)