wat voor vogels passen het beste bij de grasjes ?

Gestart door esmeralda1977V, april 18, 2012, 19:37:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esmeralda1977V

Hallo
Ik heb een prachtige kooi gekocht met 6 hele leuke grasjes erin en daar ben ik dolblij mee maar ik zou er eigenlijk nog wel iets meer in willen hebben dan alleen die vogels want dit is wel erg grote kooi voor die paar vogeltjes.

Maar wat zou het beste passen bij de Grasjes. Ik heb zelf nog een andere kooi staan met Gould amadines maar dat gaat niet samen met de grasjes dus die blijven mooi apart maar wat zou ik er wel in die voliere bij kunnen zetten.

Wij hebben veel ervaring met Tropen en Valken en hebben wel een enkel Grasje gehad in het verleden maar nu heb ik dus een kooi gekocht waar er 6 in zitten van mensen die achteraf allergisch blijken te zijn.
(en dit is echt waar) en die mensen vonden het echt rot dat de vogels weg moeten maarja gezondheid gaat wel voor.
Wie heeft er ervaring met andere vogels samen met de Grasjes samen met iets anders in een binnen (kamer) voliere van 78-70-165
Ik zou er nog 2 a 4 vogels bij willen hebben max
Groeten
Ésmeralda

Sara

Om eerlijk te zijn vind ik deze kooi helemaal niet te groot voor 6 grasparkietjes, in tegendeel.
Hier kan je dus zeker geen andere (soort) vogels meer aan toevoegen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

esmeralda1977V

Ik heb de kooi opgehaald en ben er dolblij mee maar ik zal er dan zeker geen vogels meer bij gaan zetten.
Het zijn 3 koppeltjes en als ik zou willen zou ik kunnen kweken maar daar is het mij nooit om te doen geweest. Ik had ze nog amper in de kooi zitten of ze gingen eten en brabbelen en roepen naar mijn gould amadines in de woonkeuken dus ze hadden totaal geen moeite gehad met de verplaatsing.
Ik heb nu 3 blauwtjes 2 groene en een wit/grijs/blauwtje is een heel leuk gekleurd vogeltje die laatste.
Groetjes
Esmeralda