Raar gefladder

Gestart door El Captain, april 18, 2012, 12:34:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

El Captain

Dag parkietenliefhebbers,

Sinds een aantal dagen maakt mijn parkiet een raar geluid bij het vliegen. Hij vliegt nog wel goed maar je hoort hem echt fladderen. Het lijkt net wel of hij er extra veel moeite moet voor doen. Hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn? Voor de rest is hij goed gezond. Hij is de hele dag vrolijk en poept goed.

Groeten,

Tom

Marc1209

Kan het zijn dat de parkiet in de rui is? Door de rui verliest hij veren en heeft dus minder kracht om de lucht te verplaatsen met zijn vleugels. Ik merk dit zelf ook wel is bij een van onze vriendjes maar dat is dan na een kleine periode weer over.

esmmar

Wat voor soort geluid? Maakt de vogel zelf een piepend geluid, of klinken de vleugels anders?
Als het meer flapperend klinkt alsof de vogel inderdaad harder moet flapperen om hoogte te bereiken of de afstand te halen kan het goed zijn dat enkele belangrijke vliegpennen missen (bijvoorbeeld door rui)  Uit je tekst maak ik ook op dat het laatste het geval is.

El Captain

Bedankt voor de snelle reactie, het gaat dus inderdaad om het fladderen. Hij wordt er niet door belemmerd maar het klinkt alleen een beetje raar. Goed om te horen dat jullie er ook zo over denken, ben namelijk zeer gehecht aan me parkiet.

Groeten,

Tom

esmmar

Als ie in de rui is kan je wat extra letten op het voer dat je geeft. Eikrachtvoer en vitaminen bijvoorbeeld.
Ook kan je parkiet wat minder energie hebben en zich wat humeurig gedragen.