Ik heb echt dingend hulp nodig!

Gestart door Missyxjessiicaa, april 09, 2012, 20:35:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missyxjessiicaa

Hallo!
Ik heb nu al een maand of twee mijn parkietjes.
Alleen het lukt me gewoon niet tam te maken.
De donkere die gaat niet gauw van me weg, maar volgt z'n broertje/zusje(lichtblauwe)!
Die blijft maar weglopen als ik wat vogelzaad op mijn hand leg,
De donkerblauwe wil er nog wel eens van eten, maar de lichtblauwe niet!
Ze willen ook zelf hun kooi niet uit. Ik heb ze er wel eens gewoon uitgehaald,
maar dan zitten ze samen bang in een hoekje in de kamer en dan gaan ze niet vliegen of ontdekken.
Dit heb ik een paar keer gedaan.
De donkerblauwe maakt ook wel is een raar geluidje en dan beweegt ie wat schokkend, is dit hoesten?

Ik hoop echt dat jullie mij tips en trucs willen geven zodat ze er samen  toch op uit te kunnen gaan en dat ze mij zullen gaan vertrouwen. Ik heb zoveel geprobeerd en wil ze echt niet kwijt!

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen

Groetjes van een onzeker meisje

Missyxjessiicaa

Ze fluiten wel veel en zijn leuk bezig met elkaar. Soms ook wel krijsen en zich dik maken als ik met me hand de kooi in ben geweest !

esmmar

Kan het rare geluidje zijn dat hij eten ophoest voor het andere parkietje? Zie je dan ook malende bewegingen van het bekje en dat de parkiet richting de andere parkiet gaat?
Ik heb een eerste indruk dat jouw lichtblauwe parkietje zo bang is dat ie de andere parkiet ook bang houdt.
Wellicht moet je dan je vooral concentreren op de donkerblauwe. Tijdelijk in een andere kooi zetten naast de huidige kooi kan jou helpen bij het tammer maken. Hopelijk gaat het dan beter en zal de lichtblauwe het vertrouwen dat de donkerblauwe krijgt gaan overnemen over een aantal weken.

Loeky

Hoi,

Het enige wat ik kan zeggen is geduld geduld.  :)

Onder het kopje tam maken van ons forum staat een linkje
naar een filmpje over hoe jij je parkieten tam kunt maken.

Laat ze eerst vingertam worden in de kooi voordat je ze eruit
haalt.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Snappie

Wij hebben onze parkietjes ook al maanden en zonder trosgierst zien ze me nog niet staan, soms ook niet met haha.
Inderdaad dus, geduld ! Ik kom iedere dag een stukje dichterbij en soms een klein stapje terug, dat hoort erbij.
Soms denk ik dat het nooit gaat lukken.
Er staan hele goede tips op de website, kijk maar wat het beste bij jullie past.
Jij ook succes !