Erg lang broeden!!!!

Gestart door Manja, april 03, 2012, 22:42:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Manja

Hoi, ik heb een vraagje of beter gezegd een zeer opmerkelijke mededeling. Ik heb een grote kooi met twee koppeltjes grasparkieten. Sinds begin januari hangen er twee broedkasjes. Binnen 10 dagen was koppeltje 1 broedende en zijn de babys begin maart uit het ei beginnen te kruipen. Koppeltje twee begon een week of twee later met hun eerste ei en vandaag is het eerste parkietenbabtje t ei uit gekropen. Wat ik nou zo opvallend vind is dat bij beide nestjes we eigenlijk er al vanuit gingen dat de eitjes onbevrucht waren omdat t zo veel langer duurde dan verwacht en we bij t eerste nestje steeds bleven hopen, okay nog een week wachten, okay nog een week en uiteindelijk er gewoon babys uit kwamen.
Bij nestje twee precies t zelfde al waren we door nestje 1 al voorbereid op de mogelijkheid.
Weet iemand hoe dit kan?

Wouter

Citaat van: Manja op april 03, 2012, 22:42:40
Weet iemand hoe dit kan?

Ehm, huh?
Ik snap het niet. Wat is nou het probleem?

Manja

Dat het ene koppeltje anderhalve maand heeft gebroed en het tweede bijna twee maanden. Lijkt mij erg lang?

simpy

Hallo Manja

Eerlijk gezegd snap ik niet wat je vraag is.
Maar vraag je je af of 1,5 a 2 maanden broeden lang is.
Ja, dit is lang om eerlijk te zijn.
Meestal broeden parkieten ongeveer 3 weken.

Zijn dit hun eerste nestjes? Dan kan ik het me ergens wel voorstellen.
Er zijn parkieten die dan namelijk niet goed weten wat ze moeten doen, misschien dat het daar aan ligt?

Hoe is het nu met de jonkies?

Succes!

Kleintjes

Ik denk niet dat 't de topic starter nog ter ore zal komen ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses