Vraag over gedrag

Gestart door Missyxjessiicaa, maart 31, 2012, 16:30:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missyxjessiicaa

Hallo!
Ik heb een vraag (of een paar).
Ik heb 2 grasparkietjes. Als het goed is een mannetje en een vrouwtje.
Nou is het zo dat het vrouwtje vaak zich dik maakt wanneer ze op haar stokje zit.
Dit is niet heel de tijd. Ondertussen maakt ze knorrende geluidjes en fluitjes tussen door.
En ze eet ook gewoon normaal. Weet iemand misschien waarom ze dit doet?
Ze gaan ook niet zelf de kooi uit(ze zullen nu ongv. 12 weken zijn).
En als ze de kooi uit zijn, waarbij ik ze er gedwongen uithaal, gaan ze ergens bang
In een hoekje zitten. Kan iemand mij vertellen waarom dit zo is? Ik heb ze nu ongv een maandje
En in de kooi zijn ze wel vrolijk en bewegelijk en ik laat ook altijd de kooi openstaan als ik er ben.
Maar zelf gaan ze niet, kan iemand me vertellen hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen?

Met vriendelijke groet,

Jessica

Titel gewijzigd.
Gr. PF

esmmar

probeer ze met een lekker blaadje andijvie of stukje trosgierst te verleiden om in de geopende deur van de kooit te gaan zitten. Je weet zelf al vast wat ze heeeel erg lekker vinden. Geef ze ruim de tijd om het te ontdekken en uit de kooi te gaan. Waarschijnlijk klimmen ze alleen op de dak van de kooi. Ikzelf heb een parkietenboom naast de kooi staan en dan nog moet ik ze soms verleiden of uren wachten voordat ook mijn witte parkiet de kooi uit gaat. Inmiddels heb ik de truukjes ontdekt bij mijn parkieten. Kwestie van leren kennen denk ik.

Missyxjessiicaa

Ok! Super bedankt! Ik ga gelijk even naar de supermarkt om alles te halen haha
Wat voor fruit of groente mogen ze nou echt hebben ?

Kleintjes

Citaat van: Missyxjessiicaa op april 01, 2012, 14:16:39
Ok! Super bedankt! Ik ga gelijk even naar de supermarkt om alles te halen haha
Wat voor fruit of groente mogen ze nou echt hebben ?

Daar staat 'n uitgebreide lijst van HIER
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Moppers

CiteerNou is het zo dat het vrouwtje vaak zich dik maakt wanneer ze op haar stokje zit.
Dit is niet heel de tijd. Ondertussen maakt ze knorrende geluidjes en fluitjes tussen door.
Bedoel je dik maken figuurlijk? Als in ze maakt zich over iets druk? Zo ja, dat is typisch gedrag voor popjes.
Of bedoel je dat ze zich letterlijk wat dikker maakt, haar veertjes een beetje opzet? Dat in combinatie met de geluidjes en fluitjes tussendoor klinkt typisch als even lekker een dutje doen. Oogjes toegeknepen maar niet echt slapen, kopje niet naar achter, onsamenhangend brabbelen, veertjes een klein beetje opgezet... Een van de mooiste momenten om puur observerend van je parkieten te genieten als je het mij vraagt. ;)

esmmar

Wat Moppers bedoelt is dat je parkietje het dan naar haar zin heeft. Dit is hun manier van mijmeren en klinkt ook in mijn ogen/oren erg gezellig.