parkiet heeft kale plekken

Gestart door cbrtweety, maart 30, 2012, 21:49:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cbrtweety

Onze grasparkiet is door de katten enz. er een tijdje niet uit geweest en nu hebben we gezien dat hij heel veel kale plekken heeft.  Zou dit kunnen door verveling en dat hij zich is gaan plukken of misschien door een ziekte? Oh ja, hij had ook jeuk bij zijn poten en werd daar helemaal gek van.
alvast bedankt

esmmar

als je twijfelt of het medisch of verveling betreft dan kan je zelf meteen iets aan de verveling doen (wilgentakjes etc), maar als je denkt dat het niet de rui betreft zou ik toch maar naar een dierenarts gaat. Het wordt anders tobben als het toch een medische reden betreft.
Ikzelf zou een medische reden graag willen uitsluiten.

Sara

Ik denk juist wel dat er een medische reden aan de oorzaak kan liggen, aangezien je zegt van de vreselijke jeuk aan de pootjes. Zo kan er bijvoorbeeld sprake zijn een soort mijt die vreselijke jeuk veroorzaakt en dat kan ook plukken/kale plekken tot gevolg hebben.
In ieder geval hoop ik dat de katten niet in de kamer van je parkiet kunnen, want dit kan anders gevaarlijke situaties en stress tot gevolg hebben.
Maar ik dus zeker naar een vogelarts gaan, deze kan vaststellen wat er aan de hand is.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

cbrtweety

#3
We gaan waarschijnlijk maandag naar de dierenarts.
De katten zitten wel bij de vogel maar die heeft daar geen last van aangezien zijn kooitje bijna tegen het plafond staat. Verder doen die katten ook niks en zeker onze oudste doet niks en onze vogel zit ook gewoon op zijn kop xd
Ik zal maandag wel even zeggen of het iets medisch was.
Dankje.

Leestekens en hoofdletters toegevoegd. Msn-taal en andere woorden verbeterd. Gelieve hier op te letten bij het plaatsen van een berichtje. Groetjes, Sara

Kleintjes

Al hangt de kooi nog zo hoog, blijf alert. Katten zijn jagers, ook al zijn ze bejaard ;)
Dat 't parkietje bij je kat op 't koppie gaat zitten is zeker 'n moment van opletten.

Ben benieuwd wat 't is maandag :) Succes!
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

anneiship

#5
mijn parkiet heeft dit ook maar geen jeuk aan pootjes
en naar de arts gaan is toch veel te veel stress voor zo'n beest?