Parkieten hebben me door.

Gestart door Chelsea, maart 22, 2012, 09:19:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Chelsea

Sinds vrijdag hebben wij 2 grasparkieten. Afgelopen weekend zijn wij begonnen met onze hand in de kooi, dit ging al heel aardig. Fladderen werd steeds minder en ook stapten ze wel op je vinger. Maar nu zijn we bijna een week verder sinds de aanschaf en ze hebben ons sinds een paar dagen helemaal door!

Als je je hand door het bovenste luikje doet en je vinger bij de stok houdt springen ze er gewoon overheen of fladderen ze naar beneden, en als je je hand beneden in de kooi hebt fladderen ze naar boven.

Herkennen jullie dit?

We gaan natuurlijk niet opgeven, want het is de bedoeling dat ze ook los kunnen vliegen in de woonkamer. Maar hebben jullie misschien tips?

(Heb even gezocht, mocht dit topic verkeerd staan dan moet hij maar gewoon verplaatst of verwijderd worden).

esmmar

Toch rustig blijven proberen. Heel enthousiast met een hoge stem praten als ze toch (1 sec ;)) op je vinger zitten. Gebruik je ook trosgierst? Bij mij werkt dat nog wel.
Tegen de avond houd ik een klein stukje trosgierst voor en daar hebben ze veel voor over hier. Het eerste hapje krijgt de parkiet als 'ie rustig bij m'n hand zit. Het tweede hapje pas als de parkiet op mijn hand of vinger zit. Het helpt om af te wisselen met hoger en lager houden van de trosgierst. Kijk wat voor jou parkiet beter werkt. En altijd pas stoppen als de laatste actie van de parkiet een succes was. Dus niet totaal gefladder door de kooi, maar als ie netjes bij je hand kwam en daarom mocht eten. Ook belangrijk, ik neem aan dat je vogel nog jong is? Dan beter een paar keer per dag 5-10 minuten oefenen dat 1x een half uur. Succes en laat je even weten wat bij jouw vogels werkt? 8)

Chelsea

Blijven proberen willen we zeker, want we gunnen het ze zo dat ze ooit los kunnen vliegen in de woonkamer. Trosgierst vinden ze echt gewoon totaal niet interessant als je het in je hand hebt, vanaf het begin af aan al niet. Dat stoppen met oefenen als de laatste actie een succes was doe ik wel, maar ik ben 3 dagen per week niet hier dus heb geen zicht op wat mijn vriend doet (al heb ik hem al wel gezegd dat hij niet moet stoppen als ze fladderen of zoiets). Hoop dat hij dat ook volhoudt, anders wordt het onwijs lastig, natuurlijk. Nou, goed, ik zal het nog eens proberen met die trosgierst. :) Thanks voor je reactie.

esmmar

leg anders twee dagen een klein stukje trosgierst (2 cm) bij hun favoriete voederplek of hang dit met een wasknijper bij de favoriete stok. Dan kunnen ze het eerst op hun gemakje ontdekken zonder die enge hand ???