rui?

Gestart door xlaterx, maart 21, 2012, 19:58:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xlaterx

Hallo allemaal,

Ik heb een lief grasparkietje genaamd Coco. Het probleem is dat Coco nog steeds in de rui is. Hij is in eind oktober 2011 in de rui gekomen.(hij is geboren in april 2011) eerst verlieste hij staarpennen en veren , nu zijn het alleen nog donsveertjes.
Hij krijg nu ongeveer een maand vitamine van beaphar (multi vitamine).
Avonds doen we tegen kwart voor 9 een handdoek over zijn kooi. en om 7 uur smorgens gaat deze er weer af. Coco brabbelt de hele dag door en heeft er helemaal geen last van zijn rui. Hij is erg actief. vraag veel om aandacht. Coco heeft volgens mij niet veel last van zijn rui.

nu is mijn vraag moet Coco niet al lang uit de rui zijn???

groeten een bezorgd baasje en Coco

Wouter

Het is normaal dat je parkietje nog zo nu en dan wat donsveertjes verliest hoor. Ik denk niet dat je parkietje nog in de rui is.

esmmar

Plaats voor de zekerheid een recente foto. Vind je dat het verendek er verder wel gezond uit ziet?
Hier verliezen de vogels ook regelmatig een donsveertje. Na het sproeien met de nevelstand van de plantenspuit wordt hier elke morgen goed gepoetst, maar ondanks dat verliezen ze bij de vlucht door de woonkamer echt wel een veertje. Ook bij een 'ruzie' om het beste plekje bij de andijvie levert wel een paar donsjes op :D

xlaterx

#3
hallo allemaal,

Coco verlies elke dag wel  6 a 7 donsveertjes. Het verendek is gewoon en hij ziet er gezond uit. Is actief, brabbelt veel, neusdop heeft een goede kleur. Dit is toch niet gewoon? Of maak ik me te veel zorgen?

Groetjes

Ps ik zal proberen zo snel mogelijk een foto te plaatsen

esmmar

Lijkt mij normaal