Frunnikken

Gestart door jaapie en wappie, maart 21, 2012, 11:25:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

jaapie en wappie

Goede morgen,

Ik heb sinds een paar weken weer twee parkieten gekocht. :D Alleen die hebben soms rare dingen die ze doen.
Zo zitten ze heel vaak aan elkaar te frunnikken en zitten ze elkaar een beetje te "krabbelen, kietelen" op elkaars hoofd. :-\
Ook lopen ze heel de tijd heen en weer op de stokken en fluiten ze veel. Dat vind ik wel heel gezellig. :D

Kan iemand mij vertellen wat dat allemaal inhoudt?
Alvast bedankt.

groetjes
Stefanie

EvadNL

Dat ze aan elkaar zitten te frunniken is heel normaal gedrag, dat betekend dat ze elkaar lief vinden. Is een bezigheid voor ze gedurende dag, genegenheid tonen en elkaar schoonmaken :).

Het heen en weer lopen op de stokken doet ons parkietje ook, dit is aandacht vragen aan elkaar of gewoon speels gedrag :).

jaapie en wappie

Dank je,

Ik heb ook op internet dingen daarover opgezocht, maar daar kon ik het niet vinden.
Kan het ook te maken hebben met het feit dat het een koppeltje is, of doen alle parkieten dat met elkaar?
Ik ben namelijk heel benieuwd of ik een koppeltje heb, want dat is aan de wasdopjes nog niet echt goed te zien.
Een van de twee wilde gisteren op de rug van de andere gaan zitten, maar die stuurde hem als het ware weer weg.
Dus ik weet nog niet precies wat het geslacht van die beestjes is,

EvadNL

Kan inderdaad zo zijn. Als je een foto op het forum plaatst van hun kopje dan kunnen we mischien bepalen of het een popje of mannetje is. Het kan ook zijn dat ze een stelletje zijn :).

Het op de rug klimmen kan ook dominantie zijn, als je ze sinds kort hebt kan het zo zijn dat ze de rangorde aan het bepalen zijn binnen de kooi.

jaapie en wappie

Ik zal een paar foto's bijvoegen.

[verwijderd door de beheerder]

EvadNL

Pfoe die kan ik niet echt onderscheiden nog. Zijn nog erg jong zeker? Hier moeten de experts van het forum maar aan te pas komen :D.

Wouter

Ik zou zeggen twee mannen.

jaapie en wappie

Klopt ze zijn nog erg jong. Beide hebben nog zwarte oogjes en de streepjes op de kop lopen door tot aan het wasdopje. Ze hebben beide een beetje blauw in de dop, maar ik kan het ook niet precies zeggen. Ik wacht nog maar even af en dan zie ik vanzelf wel wat het wordt.
Dank je voor de reacties.

*wendy*

Ja, dat lijken mij ook twee mooie mannen!

esmmar

ik denk twee stoere mannen 8)

jaapie en wappie

Ik dacht echt dat die groene een vrouwtje was. Maar dit is ook zeker leuk. Ze hebben niet veel ruzie, terwijl ze bij de dierenwinkel wel zeiden dat als je twee mannen bij elkaar zou zetten dat die veel ruzie zouden maken. Ze zitten meerendeel aan elkaar te frunniken. Wel leuk om te weten wat het nou zijn. Dank jullie wel

esmmar

#11
Twee mannen werkt vaak beter dan twee poppen bij elkaar. Hoewel er poppen genoeg zijn die heel lief voor elkaar zijn zolang er geen mannetje in de buurt komt.  :-*

jaapie en wappie

oke, dat is dan wel een beetje vreemd, ik had eerst ook twee mannetjes maar die vochten elkaar de tent uit. Dus ik ben ermee terug gegaan naar de winkel en die man vertelde mij dat het komt omdat ze geen van beide de dominantie af willen staan. Toen heb ik een andere uitgezocht, maar dat blijkt ook een mannetje te zijn. En het gekke is, dat hij vertelde dat dat een vrouwtje was. Ze zitten gezellig bij elkaar en spelen ook gezellig samen en ze frunnikken wat af. Ik zie wel wat voor geslacht het uiteindelijk gaat worden.

jaapie en wappie

Ik heb weer twee foto's gemaakt. Ze zijn gemaakt met een flits, dus ik weet niet of dat iets verandert aan de kleur van de wasdopjes.
Ik zal de foto's bijvoegen. Dit is hoe ze er nu uitzien.
Dit is de kooi waar ze net een week inzitten.

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Ja, flits kan vertekenen. Ik zeg overigens nog steeds twee mannen.

daniel :D

Ik zeg: ''man,vrouw'' omdat de onderste wit rond de neusgaten heeft, maar dat kan ook door de flits komen ;)

jaapie en wappie

oke, ik zal binnekort nog een foto proberen te maken zonder flits. dan zal ik die online zetten. Het is voor mij moeilijk om te zeggen of het een mannetje of een pop is.

jaapie en wappie

Ik heb nu foto's gemaakt zonder flits, alleen de kleur die op de foto staat komt niet helemaal overeen met de kleur die ze in het echt hebben. De wasdop van de witte parkiet is in het echt nog steeds roze en die verandert niet van kleur. De wasdop van de groene is wel een beetje blauw maar niet zo erg als op de foto.
Ik had gisteren een hele vreemde situatie. De witte ging bovenop de rug van de groene zitten alsof ze aan het paren waren, maar dat was niet het geval. Wat kan het dan geweest zijn? Want naar mijn idee is de witte een pop en de groene een man. Wie kan mij helpen?

foxie13


Ayarea

Ik denk inderdaad ook 2 mannen, ze hebben dezelfde kleur neusdop als dat mijn mannetjes hebben/ hebben gehad.

edit: ik zie dat de dierenwinkel zei dat 2 mannetjes veel ruzie maken... Mijn 2 mannetjes (eigenlijk alle mannetjes onderling) zijn superlief voor elkaar.