Ruzie

Gestart door {~Suus~}, maart 12, 2012, 20:24:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

{~Suus~}

Hoi. Ik ben al een tijdje niet online geweest, maar aangezien ik een vraag had over mijn parkietje en niemand anders mij dat kon vertellen, kom ik weer eens langs :D

Mijn parkietje Sam en mijn zusjes parkietje Lizzy zijn twee zusjes. Ze zijn samen uit de dierenwinkel gekocht, en zitten samen in een kooi. Het probleem is, dat Lizzy Sam vaak pikt, soms tot bloedens toe. Lizzy mag altijd als eerste eten, met het nieuwe speeltje spelen en als Sam haar in de weg zit, haalt Lizzy naar Sam uit. Ik snap dat er enige rangorde moet zijn, maar om nou telkens te zien hoe Lizzy Sam pikt, vind ik niet leuk. Sam's veren zien er ook niet netjes uit, en Lizzy is wat groter dan zij.
Is het verstandig, om Sam in een aparte kooi te stoppen, en die naast die van Lizzy te zetten? Zodat ze elk hun eigen plekje hebben, maar elkaar geen pijn kunnen doen?

Bij voorbaat dank ^^

Loeky

Ik zou ze zo gauw mogelijk uit elkaar halen
en naast elkaar in een aparte kooi zetten.

Twee vrouwtjes bij elkaar is niet een ideale
combinatie. Beter is twee mannetjes of een
vrouwtje en mannetje.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Petr@

Er zitten dus 2 poppen in de kooi en dat wil nog wel eens fout gaan (hoeft niet altijd). Er is altijd een domineerde vogel bij. Het zal zeker met rangorde temaken hebben maar als er bloed aan te pas komt zou ik haar zeker in een andere kooi zetten. Maar ik neem  aan dat ze niet op de bodem aan het vechten zijn.
Je zou ook de kooi helemaal opnieuw kunnen inrichten met nieuwe speeltje mischien allebei hetzelfde. Je hebt ook 2 etensbakjes anders 3 erin. Is dit al vanaf oktober of pas?
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

{~Suus~}

Bedankt beiden :)

Ik weet niet hoe lang precies ze al echt aan het bijten zijn, in het begin zaten ze heel gezellig naast elkaar altijd. Nu niet meer.

Hoe ga ik Sam vangen? Want ze zijn niet gewent aan handen in hun kooi, en ik wil ze niet al te bang maken.

Petr@

Tja ik ben daar heel makkelijk in. Als ik er 1 moet pakken doe ik dat gewoon stress of geen stress het moet wel eens gebeuren. Als je niet zo grote kooi hebt moet het makkelijk zijn, niet teveel over nadenken, je hand erin en proberen in 1 keer tepakken en zelf niet stressen. Ze zullen zeker schrikken maar daar komen ze echt wel over heen maar het pakken moet natuurlijk niet telang duren.
Succes.

In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

inge

Hoi,om het wat makkelijker te maken om ze te pakken kun je ook de stokken eruit nemen .

Kan je er veel beter bij ;)
Ik persoonlijk zou ze ook uit elkaar halen heb dat zelf ook gedaan met twee van mijn parkieten.
Ze zitten nog wel in een zelfde kooi maar met een scheidingswand tussen het is de kooi ferplast canto.


Succes,en hopelijk krijgt Sam wat verdiende rust  :)

{~Suus~}

Bedankt voor de hulp, ik ga het proberen ^^ Wish me luck :P