Wat houdt dit in?

Gestart door Viooltje, maart 04, 2012, 15:32:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viooltje

Robin wordt over een paar maanden 2 jaar en Ringo is ongeveer een half jaar ouder.
Nu heeft Robin, het meisje, de laatste tijd de gewoonte om op het stokje van het spiegeltje een soort rijdbewegingen te maken. Net alsof ze aan het paren is met haar spiegelbeeld.
Terwijl we haar en Ringo, een mannetje, nooit 'bezig' hebben gezien.

Hebben we inderdaad te maken met seksueel gedrag van haar of houdt het iets anders in?

Als het inderdaad seksueel gedrag is, waarom zou ze het dan niet met Ringo doen? Ze zijn verder wel dol op elkaar.

Wie weet dit of heeft dit meegemaakt van een vrouwtje?

EvadNL

Ik denk dat ze verliefd is geworden op haar spiegelbeeld ipv Ringo. Geeft ze ook voer op aan de spiegel?

Een reden waarom ik geen spiegeltjes gebruik binnen of buiten de kooi... Maar daar zijn de meningen over verdeeld.

Viooltje

Nee, ze geeft wel voer aan Ringo maar niet aan de spiegel. Dat is het gekke.
Ze zijn verder dol op elkaar (Robin moest een keer naar de dierenarts en ging dus alleen in het transportbakje, had je ze moeten horen). Waar de 1 is, is de ander (met vliegen, met op het speeltuintje zitten, als ze meegaan naar de keuken op de baas z'n schouder).

EvadNL

Mischien het spiegeltje weghalen? Heb je dat al geprobeerd?

Viooltje

Dat hebben we nog niet geprobeerd maar 't zal binnenkort toch wel moeten.
Want dan stort het spiegeltje in omdat ze de hele rand erom weg hebben geknaagd (dit doen ze alleen bij het spiegeltje en bij 1 van de grote stokken).

EvadNL

Ik zou het direct weghalen, en kijken of het resultaat oplevert. Het ineen storten van t spiegeltje kan ook gebeuren als je niet thuis bent en dat levert natuurlijk een hoop stress op voor de pietjes!