Gezocht Kruipertje

Gestart door p@trici@, maart 03, 2012, 08:12:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

p@trici@

Wij zijn opzoek naar een kruipertje.
Omdat we pas gehoord hebben dat Blue kruiper is en wij toch een maatje voor hem willen.
Het liefst een jong vogeltje.
En het liefst een popje.

Graag in de buurt van rotterdam ivm vervoer.

Ik hoop dat er iemand een maatje heeft voor Blue.

Groetjes van Patricia

Kleintjes

Is Blue 'n man of pop? Als 't 'n mannetje is maakt 't niet uit of hij een vriendje of vriendinnetje krijgt, bij mannetjes kun je gewoon 'n ander plaatsen.

Waarom wil je graag 'n popje? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

p@trici@

#2
Hoi

Het parkietje wat wij in eerste instantie als maatje voor Blue hadden gereserveerd was een popje.

Mijn kinderen zijn helemaal gek van de film rio voorral op Blue en Jewel.
Mijn zoon kreeg Blue, een paar weken daarna werd Blue steeds eenzamer. Hij ging zelfs bij mijn caafjes op bezoek en bleef daar de hele dag zitten als we hem daar niet weghaalden.
Veel tips op een forum gekregen dat ik beter een maatje erbij kon nemen.
We hadden een kweker aardig in de buurt gevonden (we hebben n.l geen auto)
De kleintjes hebben we per foto's zien opgroeien.
We mochten kiezen en me dochtertje koos ook een blauw parkietje (jewel).
Eigenlijk konden we haar volgende week vrijdag halen.
Ik heb pas te horen gekregen na onderzoek dat blue een kruiper is.
Dus Jewel kon hier niet komen wonen.
Mijn dochter heeft veel verdriet, ze had zich en wij ook erg op jewel verheugt.
Ik heb proberen uit te leggen dat Blue nooit kan vliegen, dat dat oneerlijk zou zijn voor Blue.
Haar verteld dat we ons best gaan doen om een jewel voor haar te zoeken.

Dus vandaar t liefst een popje

*wendy*

Ach, er zijn genoeg parkietjes die een naam hebben die niet bij het geslacht past.. Bijvoorbeeld een mannennaam gegeven terwijl het later een popje blijkt te zijn, haha!  8)

Denk dat de zoektocht al lastig genoeg is door te moeten zoeken naar een kruipertje, maar dat is op zich nog wel te doen. Het feit dat het liever een popje (én een jonkie) moet zijn, maakt de zoektocht alleen maar moeiijker. Dus ik zou vooral goed in het rond blijven kijken en in eerste instantie de zoektocht vooral richten op een grasparkietje die kruipertje is, ongeacht geslacht en leeftijd..

Moppers

Kruipertjes kunnen over hun uiterlijke symptomen heen groeien, om het maar even eenvoudig te zeggen. Het zou dus kunnen dat Blue over een paar maanden wel een volledig verenpak heeft en kan vliegen. Stel dat jullie nu een medekruipertje halen waarbij dat niet zal gebeuren, wat dan? Of andersom, de nieuweling heeft over een paar maanden een volledig verenpak maar Blue niet.
Dan zit je alsnog met 1 parkietje dat wel kan vliegen en 1 die dat niet kan.
Ze blijven wel altijd een kruipertje in de zin van het besmet zijn met het polyomavirus. Maar wat uiterlijk betreft kan er het een en ander nog veranderen. Dit is voor zover ik weet niet te voorspellen.

Iets om verder over na te denken lijkt me.

p@trici@

#5
Mij werd afgeraden om een gezond parkietje te kopen.
Maar eerder een kruiper of een parkietje wat niet tot niet goed kan vliegen.

Dus dan weet ik ook niet waar ik nou goed aan doe.
Als de ene dit en de ander dat zegt.

Er staat bij 't begin topic dat we t liefst een popje willen, mannetje is in principe ook goed.
Ben pas sinds gisteren echt op zoek en topics aan 't openen dus wie weet.

Groetjes

Ayarea

#6
Hey Patricia,

Ik weet niet of dit kruipertjes zijn en misschien kun je om foto´s vragen. 3 van de 5 kunnen niet vliegen: http://dieren.marktplaats.nl/vogels-parkieten-en-papegaaien/537304779-gratis-5-parkieten.html?return=eJw1ymFKxDAQBeC7LLT%2FtmnSDdKUIF08gheI7bgNmzZDZqqieHenqBAm37w3wWn3FV07kDO2dyeCUKZlWJjRKXXPCFuzhnJnTCEwNVtSc4QC21keZ3iBJcum3vINEp1RTiPwb40B4RZClJpyLvzfquliHpqF1%2FT4kbyuZ%2FKcq27UVXdNMsautweNUC4PsvAzopBeZ5JFhEfYClbJx21focTpyPe%2FPFMUmRpx922NmXjKM3irrR6f6%2FBe2avpO1PZJ1Ern7eXVtvT8P0Dth5XKg%3D%3D&df=1&fta=eNpVlE2P2zgMhv9K4cOc9S1LRg5d9FKgKAZosZeiGFAWPRvUkxixM013kP%2B%2Bsl7NYYEcnlAU%2BZIySdHHtzX2sbte5qdXmtduWKMULna3%2BSAf8nrYzlEOs4w62GFW0Sg%2FzFv897gM65TXOCxbFMPLEk%2FXF74cx2G5lv%2Fn9RjVw7JcD%2BJhOa%2FbeM58sNLKj98f6PcPFbT6%2BUP8PFgjpN1Tmtgt9MzdcCzZ1qhjd8xVS1BFi040ZmfSTaekRcq5AAUlU7jJyfDkzHRTQngxyRGgdLW4SbGokHNwFUZj3kFXZ5dYwDkll3CkLCDR5Bo4BvTOA3wwACsUQAcAkUBSctRgVIgTeETkkE0A9JwBJCEj2GbpS5sAzkJqbwUgSIaeXkiAH0cE9D5TBWuybXFa7Va3kk0ScDaCdQUdWjletQK1alK1sLiu%2BtxXkMIjqcgjFAoKtryFT%2BRDDWinFAIgwMfyaGpkm71igPU1oB3ZCoCQNalNKcE5OYs4NGUDYB4BTiIXlSyA0CNXYInIYZQO4CSuB08ZYCxSBIW6bD%2B1yH22cPbkJSCgz0Ux4cgxmmCtVshukraAIAig8W1YU3oHYG7OssnQWqJAxUqUHk4qa9mul5qrZRx7VKF8wFF5JQhT7ymUaj2UnmERAa0zE7sMUFRLNpzJAZywAKsJ0B7X5DZNJuc8AfrJNMBnY3KZsLoyysRu54Xy%2BjTz6Xn7Z59kvc9v7F7o9rQPd5nnHKUtRhU7%2Bt0NFGV8K4uifOaF6yYqJ58%2FtYWw23e0sftCiefG387ny1Zzytj9ReMvPuWv9MK7SYV2%2FuGRLr%2BOvPHpQ%2Fk90sLPREc%2BvWv9uG2XY7pu%2FP3PUm%2BWWLKD3m%2Fl%2FudT5lsHqVLsUNbQ3zRf9yqabgE9bYfdIaj6VLn%2Fd%2FSxa5KK6%2F2OHrzuLiK%2B3e%2F%2FAepJiW4%3D&fta_ind=23&fs=1

En inderdaad kunnen kruipertjes uiteindelijk wel een verendek krijgen waar ze mee kunnen vliegen. Dit is bij Charlie (wat volgens mij ook gewoon een kruipertje was) ook goed gekomen en die vliegt nu net als de rest rond. Nu moet ik wel zeggen dat hij 7 weken was toen ik hem kreeg en na 2 weken kwamen er al nieuwe veren uit, dus weet ik niet, omdat ik niet getest heb, of het nu wel het polymia virus was of niet.

p@trici@

#7
Hoi,

Net gelijk even gekeken ze zijn al gereserveerd.
Jammer.

in ieder geval bedankt voor de moeite

Groetjes patricia

(overkill aan herhaalde letters opgeruimd. Dat is niet prettig lezen.)

LauuuuX

ik heb ook een kruipertje een pop blauw kleurig,
nog interesse?

Gr

*wendy*

Dit topic is meer dan een jaar oud, denk niet dat TS nog zoekt..