Pien wil haar kooi niet meer in

Gestart door Pien, februari 22, 2012, 09:33:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pien

Hoi!

Sinds de zomer hebben wij een schat van een pop, haar naam is Pien. Ze was ongeveer 14 weken toen we haar kochten. Met een week of 6, 7 was ze handtam in de kooi (volgens mij is dat best lang om handtam te krijgen, of niet?) en mocht ze uit de kooi. Dat gaat heel goed en ze komt ook regelmatig bij ons zitten op ons hoofd of op onze schouders. En als we aan de eettafel zitten, komt ze daar ook regelmatig buurten. Heel gezellig allemaal, maar ik heb één probleempje: Ik krijg Pien niet haar kooi in. Ze gaat alleen maar als ze zelf wil, maar als ik haar op mijn hand of op een stokje naar de kooi terugbreng vliegt ze weg voor ik haar binnen kan zetten. Het kwam regelmatig voor dat ik daardoor weg moest terwijl Pien nog los vloog.

Nu mag ze er alleen nog maar aan het einde van de middag uit, omdat ze tegen schemertijd zelf haar kooi weer opzoekt, maar ik zou het fijn vinden als ze gewoon lekker de kooi uit kan als ze dat wil als ik haar er daarna maar weer in krijg.

Ik heb al even gezocht op het forum, maar kon geen topic hierover vinden.

Wie heeft er tips voor me?

Pippin

Kan ze ook eten en drinken buiten de kooi?

Dirk92

dat ze in 6 weken handtam is valt el mee hoor er zijn zat mensen die je het nie nadoen.

Je kan ze proberen over te halen door een stukje trosgierst te geven. Werkt bij mij in ieder geval wel
Kleine Gijsje en Jip

Pien

@ Pippin: nee, ze heeft alleen eten en drinken in de kooi. Op zich gaat ze tussendoor ook wel de kooi in om dat te doen, maar ik krijg haar er met geen mogelijkheid zelf in.

@Dirk92: door het in de kooi te leggen bedoel je? Probeer ik ook weleens, dan leg ik het er al een uur voor ik weg moet in. Maar dan nog gaat ze niet als ze geen zin heeft.

Emmekuh

Heeft ze een speeltje buiten de kooi, anders samen met het speeltje proberen.
Of als ze een belletje in haar kooi heeft met het belletje rinkelen.
Soms wil het ook wel helpen als je de kooi naar een andere plek verhuist, waar ze zelf vaak is dan wil ze er soms ook wel in.

Dirk92

Citaat van: Pien op februari 22, 2012, 14:56:27
@ Pippin: nee, ze heeft alleen eten en drinken in de kooi. Op zich gaat ze tussendoor ook wel de kooi in om dat te doen, maar ik krijg haar er met geen mogelijkheid zelf in.

@Dirk92: door het in de kooi te leggen bedoel je? Probeer ik ook weleens, dan leg ik het er al een uur voor ik weg moet in. Maar dan nog gaat ze niet als ze geen zin heeft.

Nee in je hand en dan komt ze op je hand en dan de kooi inzetten
Kleine Gijsje en Jip

Pien

Ik krijg haar wel op mijn hand, inderdaad meestal met een stukje trosgierst. Maar zodra ik dan bij de opening van de kooi kom, vliegt ze weg. Ze wil er gewoon alleen maar op eigen aangeven in.

Ik heb het ook al samen met haar badje geprobeerd (daar trosgierst in en dan aan de kooi hangen). Dat werkte één keer en daarna wilde ze niet meer.

De kooi verhuizen is misschien wel een goed idee. Moet ik alleen even goed nadenken waar naartoe, want ze zit vooral heel veel op de gordijnrails en daar past de kooi niet op, haha! Of anders op een hele hoge vensterbank voor het raam, maar het is toch beter om de kooi niet voor het raam te zetten, of is dat in dit geval dan niet zo erg?

*wendy*

Kan je de kooi niet voor haar neus houden? Dat ze er dan in kan gaan?

Pien

@Wendy: nee, dat doet ze ook niet. Ze is echt mega-eigenwijs ::)

kwebbel

Ik weet precies wat je bedoelt  :-\ die van mij is precies zoals jij het zegt. wat ik wel eens heb gedaan is het tweede deurtje van de kooi open maken.
hij wist niet wat hem overkwam toen ik hem via een andere kant er in schoof  :P maar dat werkte ook maar 2/3 keer ><
vaak genoeg verstoppen wij al zijn speeltjes en hangen wij dan het enige belletje achter in de kooi. zo heeft tie niks te spelen behalve
in de kooi zelf... of als hij zet te eten dan sprinten we naar de kooi en doen we het deurtje snel dicht voor dat hij er weer uitspringt.||

Het helpt ook wel als je echt een tijds limiet er aan stelt.
1 uurtje en dan er weer in. dat doen wij twee keer perdag smiddags en sávonds. werkt wel want anders word tie stront vervelend..