heeft ze nou honger ?

Gestart door pipi, februari 21, 2012, 15:17:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pipi

Pietje wil de hele dag door wel eten hebben (na mijn idee). Ze wiebelt heen en weer op de stokjes. Als ik haar kooitje open zet dan wil ze naar de keuken. Daar staat haar voer.

Ze weegt 40 gram en krijgt iets meer als 1 schepje voeding. Ze krijgt Extra vital. Volgens de verpakking is dit prima en hier nam ze ook genoegen mee.

Ze is net in de rui geweest. Ze wil verder ook niets hebben, behalve chips en dingen wat niet goed voor d'r is. Uiteraard krijgt ze dit niet! Ze gaat dan de kooi weer in.

Kan ik haar meer gaan geven of zou het iets tijdelijks zijn?

Kleintjes

Advies is 1 tot anderhalf schepje XtraVital. Uiteraard mag je meer geven als er behoefte aan is.

Let er wel goed op dat je 100% bent dat ze alles eet, en niet alleen eruit haalt wat ze lekker vindt en dan gaat doen alsof ze honger heeft doordat er niks meer is.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Dirk92

Meer Xtravitall is gewenst, zolang hij/zij eten wil hebben zou ik het geven en zeker omdat hij/zij nog maar 40gr weegt. Zeker nu dat ze in de rui is geweest is extra voeding geen overbodige luxe ;) Hoop dat je hiermee iets kunt.
Kleine Gijsje en Jip

Kleintjes

Citaat van: Dirk92 op februari 21, 2012, 16:31:56
Meer Xtravitall is gewenst, zolang hij/zij eten wil hebben zou ik het geven en zeker omdat hij/zij nog maar 40gr weegt. Zeker nu dat ze in de rui is geweest is extra voeding geen overbodige luxe ;) Hoop dat je hiermee iets kunt.

Nog maar 40 gram? Dat slaat nergens op Dirk, sorry.
Gewicht heeft met 't postuur te maken. Ikzelf heb 'n kereltje dat maar 34 gram weegt. Zou hij meer wegen dan gaat hij dood door vervetting... Die redenatie slaat de plank echt mis Dirk.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Petr@

#4
Toen mijn parkieten nog Xtravital aten begonnen ze met 1 schepje toen 1 1/2  en daarna kregen ze 2 schepjes per parkiet omdat ik merkte dat ze daar behoefte aan hadden. Maar ik gaf pas het 2e schepje als ik de bakjes had uitgeblazen en zeker wist dat ze alles ophadden, en dat was zo rond half zes 's avonds.  Je zou het kunnen uit proberen om iets meer tegeven dan 1 1/2 schepje. En natuurlijk ook groente, fruit of kruiden aanbieden. Af en toe wat vers ei voer geven mochten ze het eivoer in de Xtravital laten liggen(mijn parkieten aten het nooit op).

@Dirk92
Gewicht heeft inderdaad met het formaat parkietje temaken. Ik heb hier een tenger mannetje zitten die 35 gr weegt en ook nooit meer zal aankomen. Heb ook een forse pop die boven de 50 weegt .
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

pipi

ze eet niet alles op, het eivoer laat ze liggen, de rozijntjes worden ook niet gegeten. Ze is écht kieskeurig vind ik. Ik zal de bakjes uitblazen en dan laten zitten wat er in zit.

Maar als ze die andere dingen nou écht niet lust dan? Ik heb ook geprobeerd haar over te zetten op nutribird, die brokjes, dit was helemaal zonder succes. Volgens mij gaat ze nog liever dood dan dat ze dat gaat vreten.  :-[

Verder ziet ze er goed en gezond uit. Er moet niet meer bij komen volgens mij.

Kleintjes

Overzetten op pellets vraagt heel veel oplettendheid en toewijding, dit doe je niet eventjes in 't weekend. Daar is trouwens uitgebreid over geschreven hier op 't forum.

Dingetjes die ze echt niet eet (rozijntjes bijvoorbeeld) is niet zo erg, eivoer eten ze toch wel al zie je dat niet altijd (plakt aan de zaadjes bijvoorbeeld). Als er geen zaadjes meer zijn, of maar heel weinig, dan weet je dat ze toch meer nodig heeft. Tijdens en net na de rui hebben ze vaak toch wat meer energie nodig, omdat ze hun nieuwe verenjasje moeten opbouwen :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

pipi

Dat van die nutribird weet ik, ik heb ook echt van alles geprobeerd, ik heb het zelfs nog zelf voor gedaan, plat gemaakt, met water gedaan, alles wat hier op t forum stond heb ik geprobeerd maar ze wil het niet.

Ze is nu ook bijna een jaar, ik zal even alles uitblazen en dan een schepje extra geven vanmiddag.

Petr@

Dat ze de rozijnen niet opeet hoef jij je niet druk temaken, hier werden ze er altijd uit gegooid. Het gaat erom dat zij al het zaad opeet van de Xtravital en dat er niks blijf liggen. Als zij alles opeet zou ik haar echt niet laten overstappen op pellets. Ja en over het eivoer, al mijn parkieten lieten dat liggen daarom gaf ik altijd vers. Zelfs nu ze pellets eten krijgen ze toch nog op zijn tijd vers eivoer.
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016