Trillend staartje

Gestart door Kellietje87, februari 20, 2012, 14:59:59

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kellietje87

Hallo,

Bijna een week geleden hebben we een parkietje gekocht. Hij is zelf een week of 8 nu. Het valt mij op dat hij af en toe/best regelmatig een trillende staart heeft. Ik heb al het een en ander opgezocht over 'staartwippen' maar ik heb het idee dat dat er wat anders aan toe gaat. Bij mijn parkietje is het echt meer een soort trillen.

Ik heb er maar een filmpje van gemaakt en ik word straks even teruggebeld door de dierenarts, maar misschien is er alvast iemand die hier meer over kan vertellen? Is dit gewoon onschuldig of een teken om hem extra in de gaten te houden?

Alvast bedankt !

Filmpje:  http://www.youtube.com/watch?v=2DKXsjU0_6I&context=C394ddaeADOEgsToPDskK3s17zKJeXiUOad1vItANQ

Het is niet heeel duidelijk te zien op het filmpje, maar ik hoop dat het een beetje overkomt. Verder is 'Budha' erg actief, vrolijk en druk in de weer met eten en drinken dus wat dat betreft gaat het goed.

Berichtjes samengevoegd. Gr Wouter

Wouter

#1
Staartwippen gaat er inderdaad anders aan toe. Veel parkieten wippen een beetje met hun staart, maar dit is geen teken van ziekte. Ik zie hier gewoon een gezond vogeltje. ;)

Ik zie overigens wel dat je een ronde kooi hebt. Dit is voor parkieten niet fijn! Koop liever een vierkante/rechthoekige kooi.

Dirk92

Ik zie niks geks.
Het is mssn nog allemaal wennen voor hem.
Kleine Gijsje en Jip

Kellietje87

Bedankt voor de reacties. Toch wel geruststellend.

@Wouter, we gaan deze week voor een andere kooi kijken. Gisteren las ik inderdaad ook op andere websites dat ronde kooien niet zo ideaal zijn. Dat wist ik eerder niet. Deze week komt er een vierkante. Die zetten we op dezelfde plek en met dezelfde spullen er in. Denk je dat hij daar makkelijk aan went of is het heel stressvol een nieuwe kooi?


Dirk92

je moet hem er dan zelf in laten gaan, dat is het makkelijkst en heel stressvol s het niet hij moet weer gewoon op ontdekkingstocht.
Kleine Gijsje en Jip