Ziek? Stress? Of niets aan de hand?

Gestart door Michelle, februari 17, 2012, 16:12:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Michelle

Hallo!

Ik  heb even een vraagje. Na lang wachten heb ik afgelopen dinsdag mijn 2 parkietjes in ontvangst mogen nemen! Ze zijn zo'n 6-7 weken oud en komen uit hetzelfde nestje. Ik heb ze Kiwi (de blauwe) & Zazu (de grijze) genoemd. Na een dag waren ze al behoorlijk gewend. Ze kunnen onwijs druk zijn. En super verliefd op elkaar.

Alleen.. Ik maak me een beetje zorgen om Zazu, dit is allemaal vrij nieuw voor mijn, en ondanks de vele papierwerken die ik heb doorgenomen ben ik toch een beetje onzeker. Zazu heeft vrij donkergroene,  klein beetje waterige, poepjes. Dit leek mij vrij normaal. En ik dacht misschien ook dat mede doordat alles nieuw voor Zazu is dat dit nog wat vaster wordt. Ook zit deze groenigheid om zijn kontje.
Ze krijgen "gewoon" grasparkietenvoer uit zo'n plastic zak uit de dieren winkel en hebben nog geen fruit ofzo gekregen. Wel trosgierst waar ze enorm gek op zijn.

Ik heb een aantal foto's gemaakt, en zou graag willen weten wat jullie vinden dat ik moet doen? En vinden jullie dat hij bol zit?

[verwijderd door de beheerder]

daniel :D

Ik weet het niet precies :-[ maar misschien kun je hier kijken http://parkietenfreak.nl/a-uitwerpselen.php ( ik heb hem nog niet helemaal uitgelezen :-[ )

Michelle

Ik had dit inderdaad doorgelezen, maar blijf toch een beetje onzeker.
Ik denk niet dat er iets ernstigs is, zoals er al staat beschreven:
de ontlasting kan ietsje waterig zijn als ze stress hebben gehad.
En Zuzu (nog geen idee of het een hem of haar is) is hier natuurlijk
nog maar 3 dagen  :)

Het is allemaal wat nieuw, dus ik hoop dat ik gewoon overbezorgd ben!

Loeky

Hoi,

Ze lijken mij gewoon gezond hoor. Ontlasting ziet er ook goed uit.
Groenvoer kun je ook direct geven hoor. Zelf doe ik witlof aan een houten'wasknijper
dan kunnen ze meteen knagen aan de wasknijper. Vinden ze bij mij fantastisch!
Trosgierst maximaal halve per week, is heel vet. Ik heb het gebruikt om tam te maken.

Succes,

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Michelle

Heel erg bedankt voor je reactie,
ik ben blij dat het er goed uit ziet!

Ik gebruik de trosgierst ook om ze tam te maken,
ze zijn er gek op :)

Dat met witlof aan een knijper is een goed idee,
zal ik ook eens even proberen.