Enorm territoriaal gedrag..

Gestart door Lilloontje, februari 15, 2012, 09:42:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lilloontje

Hallo!

Gister heb ik voor Leilah een mannetje opgehaald, met de bedoeling dat ze niet zo alleen in die kooi zit, en elke keer begon te "schreeuwen" zodra ik of m'n vriend de deur uitliep..Nu blijkt alleen dat ze vreselijk territoriaal is..als het Leo (het mannetje) te dicht bij haar in de buurt komt, gaat ze naar hem pikken en schelden! Hij doet echt hele schattige toenaderingspogingen, maar ze blijft pikken..(echt bijten doet ze gelukkig niet..) Hoe kan dit, en wat kan ik eraan doen? :-\

Wouter

#1
Citaat van: Lilloontje op februari 15, 2012, 09:42:35
Hallo!

Gister heb ik voor Leilah een mannetje opgehaald, met de bedoeling dat ze niet zo alleen in die kooi zit, en elke keer begon te "schreeuwen" zodra ik of m'n vriend de deur uitliep..Nu blijkt alleen dat ze vreselijk territoriaal is..als het Leo (het mannetje) te dicht bij haar in de buurt komt, gaat ze naar hem pikken en schelden! Hij doet echt hele schattige toenaderingspogingen, maar ze blijft pikken..(echt bijten doet ze gelukkig niet..) Hoe kan dit, en wat kan ik eraan doen? :-\

Dit is hartstikke normaal de eerste dagen. Dit kan zelfs enkele weken tot maanden aanhouden. Ze moeten onderling nog even de rangorde bepalen. Hier is ook al veel over geschreven en zoals de Forum Regels schrijven:

CiteerHeb je een vraag? Gebruik dan eerst de zoekfunctie van het forum!

Omdat de vraag al vaker is gesteld en makkelijk is terug te vinden sluit ik dit topic.

Groetjes,
Wouter