Wat voor mannetje?

Gestart door Lilloontje, februari 14, 2012, 10:06:24

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lilloontje

Hoi iedereen!

Ik zit met een vraagje..Misschien is het een domme vraag, maar sinds kort heb ik een wit grasparkietje, genaamd Leilah..Ze is alleen, en aangezien ze best veel herrie maakt zodra ik de kamer uitloop, dacht ik dat het misschien een idee is om haar er een parkietje bij te kopen. Ik vraag me alleen af..wat voor 1? Op de foto zie je dat het een witte grasparkiet is, maar kan ik haar een normaal mannetjes grasparkiet erbij doen? Of moet het perse ook een witte zijn? Zoals ik al zei, misschien een rare vraag, maar ik heb nog niet veel ervaring met grasparkieten, haha..ik hoop snel een antwoord te krijgen!  ;D

*wendy*

Dat is op zich helemaal geen gekke gedachte. De enige reden waarom je er per se een bepaalde kleurslag bij zou willen zetten, is als je op kleur zou willen gaan kweken. Ik maak uit je berichtje op dat je puur en alleen een maatje zoekt voor Leilah. De kleurslag maakt dan helemaal niets uit. Ik begrijp dat het een popje is. Wel is het in dat geval belangrijk om er een mannetje bij te plaatsen. Popjes samen gaat vaak niet goed.

Het is een hele goede keus van je om er een maatje bij te halen voor Leilah. Grasparkietjes zijn groepsdiertjes en kunnen daarom het beste met 2 of meer zijn! Je kan dus mooi een maatje gaan zoeken voor je popje!

Lilloontje

Super! Dankjewel! Ik zoek inderdaad voornamelijk echt een maatje voor haar, omdat ze echt vreselijk herrie maakt, als ik of m'n vriend de deur uit loopt...en ik was er ook al achter dat 2 popjes niet samengaan! Ik had haar gekregen met nog een popje erbij (Zoey) , maar uiteindelijk heb ik Zoey in andere (goede) handen achtergelaten, want ze waren steeds aan het schelden en aan het pikken naar elkaar..niet goed! Maar dan kan ik nu in elk geval rustig op zoek naar een maatje voor haar! Thanx! :D

Moppers

Parkietjes hechten zelf geen waarde aan hun eigen kleur of die van een soortgenootje. Leuk feitje: wel herkennen ze elkaar aan de UV-reflectie van de veertjes is het gezicht. Als je een blacklight hebt en je parkiet in dit licht bekijkt, zie je deze veren zelf ook oplichten. Parkieten zien dat dus met het blote oog.