Engelse grasparkiet

Gestart door Voliere, februari 13, 2012, 17:38:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voliere

Zoals jullie misschien weten ben ik nog aan het rondkijken voor een leuk jong popje die ik bij mijn jonge mannetje kan zetten (ik heb er nu een mannetje uit mijn volière bij). Het heeft dus geen haast gezien het jonge mannetje niet alleen zit, maar toch ben ik wel steeds aan het rondkijken. Nu zag ik bij mij in de buurt een advertentie van jonge engelse grasparkieten. Nu vind ik de engelse mannetjes echt niet mooi vanwege het 'dikke' hoofd om het zo maar even te noemen. :o ;D Maar de popjes zijn vrij 'normaal' toch? Of vergis ik me? Engelse parkieten schijnen rustiger te zijn dan gewone grasparkieten, wat is jullie ervaring hier mee? En zou een engels popje goed bij een gewoon mannetje gehouden kunnen worden? En hoe zit het met kruisen, is dat wel verstandig stel dat ik later jongen zou willen hebben)?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met Engelse parkietjes.

TenT

Hoe de vrouwtjes er uit zien weet ik niet. Je kan ze wel samen zetten zonder probleem maar ik persoonlijk ben geen voorstander van kweken met een gewone parkiet en een engelse.


Voliere

Hm, dan klinkt niet erg positief! Belangrijkste vind ik natuurlijk dat het diertje gezond is. Ik ga gewoon voor een 'normaal' parkietje dan.