Op zoek naar Grasparkietjes

Gestart door Lisav1990, februari 08, 2012, 13:29:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lisav1990

Ik zou graag een grasparkiet willen of meerderen. Nou weet ik niet zo goed waar ik die moet gaan kopen. Ik lees veel over dat je ze het beste bij de kweker kunt halen maar hoe weet ik waar een kweker in de buurt van Gorinchem zit.
Ook zou ik graag 2 parkietjes willen zodat ze samen zijn. Maar heb ook gehoord dat je ze dan niet tam kan maken, is dat waar?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

*wendy*

De zoekfunctie is voor al je vragen heel handig.

Tam maken kan ook met 2 parkietjes. Dat ze dan niet tam worden is een fabeltje, zoals ook met de zoekfunctie duidelijk gevonden had kunnen worden. Wel goed dat je twee parkietjes wilt halen. Grasparkieten zijn groepsdieren en kunnen dus beter niet alleen gehouden worden: de mens kan een soortgenootje niet vervangen.

Je kan je grasparkietjes inderdaad beter bij een hobbykweker vandaan halen dan bij de dierenwinkel. Ik weet zo geen kweker in de buurt van Gorinchem, maar er zijn ongetwijfeld forumleden die ze wel weten!

Dirk92

Heey hoi welkom hier.

over de aanschaf ervan is helemaal aan jezelf en daar zijn de meningen over verdeeld. Er is in Oosterhout wel iemand die jonge parkieten heeft en als ik goed had gelezen mogen die over 6 weken weg. hij zorgt ervoor at ze gewend zijn aan handen. Hij is hier ook op het forum.
Dir is zijn site: http://www.parkieten-oosterhout.nl

2 tegelijk tam krijgen is meestal makkelijker omdat ze dan elkaar ''helpen''
Kleine Gijsje en Jip

Esther751

Hoi Lisa,

ik woon vlakbij Gorinchem (5 km er vandaan) en ik heb mijn parkietjes bij Peter uit Oosterhout gehaald.
www.parkieten-oosterhout.nl

Dat is zo'n 20 min rijden, maar dat is het zeker waard!!!

Groetjes, Esther

may

Ik zou eerst voor een parkietje gaan en  die goed tam maken, en dan een 2de parkietje aanschaffen, en dan beginnen met een mannetje;) een hobbykweker kan dat wel zien wat t is, en als ze handtam zijn scheelt je enorm.succes !

parkieten-oosterhout

beste lisa

de keuze van 1 of 2 parkietjes hangt echt af van jou ervaring met parkietjes en hoeveel tijd je er voor heb zeker de eerste 2 tot 3 maanden
als hobbykweker verkoop ik graag parkietjes maar als een van deze boven genoemde onderwerpen niet bij passen raad ik aan om met 1 tebeginnen

rede hier van is:
als je wat minder tijd heb hebben ze meer gezelligheid aan elkaar en dan ben jij het 3de been
heb je weinig ervaring met parkietjes en tam maken zou ik ook met 1 beginnen
want als de 1ste parkiet al tam is en helemaal jou maatje is en er komt een 2de bij gaat het jonge parkietje in veel gevallen het eerste parkietje na doen want dat is voor het 2de parkietje toch ook een voorbeeld

ik hoop dat je iets met deze informatie kan

m v g peter

Wouter

Over één of twee parkietjes zijn verschillende meningen en die zullen er altijd zijn. De meningen van verschillende forumleden kun je lezen in dit topic. Het is, zoals Wendy al zei, een fabeltje dat parkieten die alleen gehouden worden sneller tam worden.

Lisav1990

Citaat van: parkieten-oosterhout op februari 08, 2012, 17:14:05
beste lisa

de keuze van 1 of 2 parkietjes hangt echt af van jou ervaring met parkietjes en hoeveel tijd je er voor heb zeker de eerste 2 tot 3 maanden
als hobbykweker verkoop ik graag parkietjes maar als een van deze boven genoemde onderwerpen niet bij passen raad ik aan om met 1 tebeginnen

rede hier van is:
als je wat minder tijd heb hebben ze meer gezelligheid aan elkaar en dan ben jij het 3de been
heb je weinig ervaring met parkietjes en tam maken zou ik ook met 1 beginnen
want als de 1ste parkiet al tam is en helemaal jou maatje is en er komt een 2de bij gaat het jonge parkietje in veel gevallen het eerste parkietje na doen want dat is voor het 2de parkietje toch ook een voorbeeld

ik hoop dat je iets met deze informatie kan

m v g peter

Oke super voor dit antwoord. Ik werk zelf ook dus denk dat het beste is als ik er eerst 1tje neem? En dan na een paar maanden nog 1.
Ik heb nog helemaal geen ervaring met parkietjes, dus word mijn eerste.
Ik had u gisteren ook al gemaild, maar heb nog geen reactie gehad.
Maar in ieder geval bedankt voor de reactie hier op..

Groeten

Maaike*

Ik woon in Gouda en eind februari/begin maart heb ik een tam jong groen parkietje (zie ook prikbord). Die hoef je niet eerst heel lang alleen tam te maken. Zeker als je werkt zit zo'n parkietje dan maar alleen. Samen tam maken gaat in mijn ervaring vaak even snel.
Ik raad je aan hooguit een paar weken 1tje te houden en zsm 2, dan hebben ze elkaar als jij aan het werk bent.

Succes en mocht je interesse hebben stuur me dan graag even een pb.