ruzie ?

Gestart door Snappie, februari 06, 2012, 18:17:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Snappie

Hallo allemaal,

Sinds anderhalve week heb ik twee parkietjes, mannetje/vrouwtje.
De twee deden alles samen; samen eten, samen poetsen, samen kletsen, alles.....Zo lief !
Sinds gisteravond lijkt het of ze ruzie hebben. Het vrouwtje "pikt" of stoot het mannetje.
Ze maken zich lang en stoten met de snavels tegen elkaar. Het vrouwtje liet het mannetje niet bij het snoepstaafje, dus dat heb ik weg gehaald. Ze hebben ieder een bakje voer en ieder een bakje water, maar ze eten altijd uit hetzelfde, maar ik denk wel dat het mannetje genoeg eten krijgt. Wat is dit ? Ik zou het zo jammer vinden als ze elkaar niet meer moeten.... :'(
Ze zijn ongeveer 3 maanden oud...

Help !

Wouter

Citaat van: Snappie op februari 06, 2012, 18:17:09
Hallo allemaal,

Sinds anderhalve week heb ik twee parkietjes, mannetje/vrouwtje.
De twee deden alles samen; samen eten, samen poetsen, samen kletsen, alles.....Zo lief !
Sinds gisteravond lijkt het of ze ruzie hebben. Het vrouwtje "pikt" of stoot het mannetje.
Ze maken zich lang en stoten met de snavels tegen elkaar. Het vrouwtje liet het mannetje niet bij het snoepstaafje, dus dat heb ik weg gehaald. Ze hebben ieder een bakje voer en ieder een bakje water, maar ze eten altijd uit hetzelfde, maar ik denk wel dat het mannetje genoeg eten krijgt. Wat is dit ? Ik zou het zo jammer vinden als ze elkaar niet meer moeten.... :'(
Ze zijn ongeveer 3 maanden oud...

Help !

Maak je geen zorgen, dit is volkomen normaal. Ze zijn de rangorde nog aan het bepalen. Hierbij zullen ze af en toe flink naar elkaar snauwen, maar dat is helemaal niet erg. Hier gebeurt dat ook nog regelmatig. Wanneer ze echt tot bloedens toe over de grond aan het rollen zijn moet je ingrijpen, maar voorlopig zou ik het lekker aankijken. ;)

Snappie

Ok, dat stelt me al een stuk gerust.
Maar waarom gaan ze nu afzonderlijk op stokken zitten ? Of durven ze nu meer ?
En waarom gaat het vrouwtje niet meer de kooi uit als het mannetje gaat ?
Is dat allemaal dezelfde reden ?

TenT

Ik zou ze wat tijd geven om aan elkaar te wennen. Hier gaan ze ook niet altijd op dezelfde stok zitten of op dezelfde moment uit de kooi.

Snappie

Ik ben er wel vergeten bij te melden dat die twee al 6 weken bij elkaar in een kooitje in de dierenwinkel zaten....
Geldt dit alles dan nog, of wordt het verhaal al anders ?

Sara

Dan geldt volgens mij nog steeds wat hier al gezegd is: Nu ze met hun tweetjes zijn en een nieuwe thuis hebben, zullen ze nog steeds willen uitmaken wie er nu de baas gaat zijn.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Snappie

Pfff, dank jullie wel....ik ben gerust gesteld.