Ik heb een nieuw vogeltje erbij....Pip.

Gestart door Margie, februari 04, 2012, 16:12:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Margie

Ik weet dat dit natuurlijk alleen over grasjes gaat, maar de vaste forummers weten dat ik behalve twee parkieten ook een kanarie heb. Ik heb voor mijn kanarie Arie een vriendje erbij gekocht afgelopen woensdag.
Het is ook een mannetje en hij heet Pip. Er is heel weinig te vinden over kanaries, behalve wat algemene info. En site´s zoals dit is er over kanaries al helemaal niet, helaas.

De enigste info die ik kon vinden over een extra kanarie erbij nemen, was dat twee mannetjes samen ging niet, want dat werd vechten. En popje erbij werd ook vechten want het vrouwtje wil alleen paren als ze broeds is, en anders moet ze hem niet. Dus tja...dan bleef er niet veel meer over dan hem alleen laten zitten. Oh ja....en hij zou stoppen met fluiten.

Volgens iemand op één of ander vogelforum konden mannetjes echter wel gewoon samen, sterker nog, zij had er drie. Als er maar geen popje in de buurt was. En als ze elkaar niet liggen, dan merk je dat meteen zodra je ze samen voegt.

Van de dierenwinkel mocht ik Pip meenemen en het proberen of het samen ging. Zo niet, dan mocht hij binnen twee dagen terug. Dat durfde in wel aan, dus Pip mee. Ik zal niet teveel uitwijden over typen-rassen enz...
Maar ik ben zo blij met Pip dat ik hem jullie toch even wilde laten zien. ;D

Nou de foto´s zeggen natuurlijk genoeg.....


[verwijderd door de beheerder]

daniel :D

Wat leuk zeg ;D Ik hoop voor je dat hij niet meer alleen zal zijn ;)

inge

Leuk dat hij nu ook een vriendje heeft .

Hopelijk klikt het en kan hij blijven.
Al samen de parkietenboom aan het slopen :D

Dirk92

Kleine Gijsje en Jip

Margie

Nou, sterker nog, al klikt het niet, dan moet ik hem toch houden. Hij had dan vrijdag terug gemoeten.
Nee, we houden Pip hoor, het is een klein rond schatje.

Arie was niet meteen aan het juichen, kan ik zeggen.
Pip daarentegen wilde alleen maar naast, bij en voor Arie zitten. Vechten doen ze niet gelukkig, en gisteravond zag ik ze samen snavelen of voeren, weet het niet precies wat ze dan doen. Arie is wel minder gaan zingen, maar of we dat nou zo erg vinden? ;)
En vandaag vloog Arie echt samen met Pip, ze volgden elkaar en piepten naar elkaar om te seinen waar de ander op dat moment was. Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed blijft gaan. En zo niet....dan krijgen we drie kooien in de kamer :(

TenT


may

wat schattig, en een leuke naam PIP !
ik vind alleen de touwtjes in je boom wel eng, parkieten kunnen er met n poot verstrikt in raken  , mijn kweker had er een die zich opgehangen heeft en ze knipt elk touwtje nu weg  :-[

daniel :D

In het eerste bericht heb je het erover dat er geen forums als dit zijn over kanaries, ik heb er nu 1 gevonden ;) (het gaat ook over meer vogels) Het is vogelcafe.nl , misschien heb je er wat aan, misschien ook niet.

Margie

#8
Citaat van: may op februari 08, 2012, 21:14:17
wat schattig, en een leuke naam PIP !
ik vind alleen de touwtjes in je boom wel eng, parkieten kunnen er met n poot verstrikt in raken  , mijn kweker had er een die zich opgehangen heeft en ze knipt elk touwtje nu weg  :-[

Ik heb de touwtjes gelijk maar een stukje korter geknipt. Zich er in verhangen lijkt mij nu onmogelijk. Ze zijn wel gek op die touwtjes, ze ontrafelen hem helemaal aan de uiteindes. Bedankt voor de waarschuwing ;)

Citaat van: daniel :D op februari 10, 2012, 13:43:23
In het eerste bericht heb je het erover dat er geen forums als dit zijn over kanaries, ik heb er nu 1 gevonden ;) (het gaat ook over meer vogels) Het is vogelcafe.nl , misschien heb je er wat aan, misschien ook niet.

Bedankt Daniël voor het meezoeken. Wat ontzettend lief van je! Ik kon deze site wel al. Inderdaad ben ik daar wel wat informatie te weten gekomen, maar er kan op die site door iedereen geantwoordt worden en voor zover ik weet zijn er geen moderatoren. Dus heel veel vragen van mensen over het hoe en wat m.b.t. kanaries, maar bijna geen antwoorden. Misschien moet ik er zelf maar één op gaan zetten.... :P