te jonge parkiet legt eitjes

Gestart door schilling62001, februari 04, 2012, 13:07:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

schilling62001

Ik heb twee parkieten binnen zitten. Ze komen uit nestjes vanuit mijn volière van afgelopen zomer. De ene werd gepest en heb ik daarom apart gezet. Mijn zoon wilde hem wel op zijn kamer en toen hebben we er nog 1 bijgezet voor de gezelligheid.
Nu wordt het echter wat al te gezellig in de kooi...Een paar weken gelden is er een ei gelegd, deze heb ik weggehaald. Het vrouwtje is nog erg jong, ze is ongeveer 7 maanden.
Maar nu heeft ze alweer een ei gelegd en zit er lekker bovenop.
Maar volgens mij is ze toch echt te jong?
Iemand een goed tip voor deze situatie?
Haal ze liever niet uit elkaar want ze hebben het wel leuk samen.

jacqueline

Maaike*

Lees dit topic maar eens door, zit een popje van 8 maanden te broeden: http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,25139.0.html

schilling62001

dank voor je reactie, bijzonder verhaal, misschien moet ik ze toch maar een kans geven....

Maaike*

Citaat van: schilling62001 op februari 04, 2012, 14:56:20
dank voor je reactie, bijzonder verhaal, misschien moet ik ze toch maar een kans geven....

Eitjes legt ze toch al...dus ik zou haar op z'n minst uit laten leggen en dus geen eieren weg gaan halen, dan blijft ze leggen (tenzij je ze vervangt voor nep eitjes).
Kans op legnood door te jong popje kan je nu niet voorkomen, er is wel een kans dat de eitjes niet bevrucht zijn, maar dat zal afwachten worden.

Kleintjes

Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

schilling62001

Eerst niet, ze heeft het ei gewoon in de kooi gelegd en ging in een hoekje er op zitten. Heb er nu toch maar een nestkastje ingezet.

Kleintjes

Lastig... gewoon goed in de gaten houden, dat is 't beste wat je nu nog kunt doen, vermoed ik.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

schilling62001

Ja, ik heb ze nog even wat dingen uitgelegd en toen snapte ze het ;-) Ik heb een nestkastje in de kooi gezet, maar ze haalde de eitjes er telkens uit. Nu heeft ze er 4 en laat ze ze liggen en ze gaat er ook al meer opzitten. Ik laat ze maar lekker hun gang gaan en zie wel wat er van komt. Ze gedragen zich rustig en lief naar elkaar en ze eten goed, dus dat ziet er goed uit.