Knaagdier ipv vogel

Gestart door missie_go, januari 29, 2012, 15:20:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

missie_go

Hallo,

Wij hebben 3 jaar geleden ongeveer een parkietje in huis genomen waarvan het oog was uitgepikt door de moeder. Het beestje kan goed opschieten met de andere parkiet, maar ik heb haar nooit echt tam gekregen.
Nu al een jaar KNAAGT de parkiet aan ALLES. De voedingsbakjes tilt ze nu gewoon uit hun standaard, zo sterk is die snavel geworden, en natuurlijk neemt meneer de kans om er dan uit te vliegen. Geen probleem nu in de winter, maar in de zomer staan deuren al snel open. Zijzelf blijft bijna altijd in de kooi.
De houten stokjes zijn nu ook bijna doorgebeten. Ik heb er echt zwaar genoeg van (dat geluid is zó doordringend) en mijn vader ziet haar 't liefst de deur uit gaan.
Mijn andere parkietje is een schatje en waardeert het gezelschap, maar wij dus niet meer.
Het klinkt misschien een beetje cru, maar je hoort dat geknaag door het hele huis en geloof me, het is een van de meest irritante geluiden ooit.

What to do?

TenT

Ik stel voor dat je een nieuwe kooi koopt. Met een draaisysteem voor de voerbakjes die kan hij niet uit de standaard tillen. En vervang de dingen die hij echt niet kapot mag knagen wegene een te irritant geluid door iets anders. Bv houten zitstokken door plastieken,... Als je parkietje graag knaagt koop dan een sepia schelp voor hem.

P.S. Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met dat geluid. Je parkiet in toch geen kettingzaag. En als je de zitstokken vervangt zorg er dan voor dat er nog genoeg manieren zijn om zijn nagels af te sluiten.

missie_go

#2
Plastic stokken zitten ook in de kooi, daar wordt ook aan geknaagd. Een plastic schommeltje heeft ie ook helemaal doorgeknaagd. Tralies ook. Het enige waar ie niet aan knaagt is de sepia schelp. :P

Het geluid is iets waaraan je je op het begin niet irriteert, maar als je je eenmaal eraan ergert dan kun je niet meer stoppen. Vergelijk het met een klapperende deur of dergelijke.

Kleintjes

Gooi alsjeblieft dat plastic uit de kooi, dat is gevaarlijk als er aan geknaagd wordt. Plastic kan ontzettend scherp zijn of gaat propjes vormen in 't lijfje als 't gegeten wordt.

Biedt gewoon voldoende knaagmateriaal aan, zoals houten stokken, takken van fruitbomen, mineralen steen (geen sepia vanwege 't hoge zoutgehalte), sisal touw, eierdoosjes, rolletjes van WC papier / keukenrol...
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses