Leeftijd

Gestart door Voliere, januari 28, 2012, 14:50:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Voliere

Ik heb een tam popje waar ik erg gek op ben, zij is inmiddels 6 jaar (wordt in September 7). Ze heeft één keer jongen gehad toen ze 2 jaar was. Graag zou ik nog een keer jongen bij haar willen, maar ik vroeg me af of ze daar niet al te oud voor is. Want dan doe ik het natuurlijk niet. Graag hoor ik jullie meningen.

Dirk92

gebruik de zoekfunctie rechtsboven dan heb je je antwoord zo gevonden.
Kleine Gijsje en Jip

Voliere

Sorry, daar had ik niet aan gedacht. Had wel de drie pagina's hier doorgespit.
Jullie zeggen dus dat 5 de maximale leeftijd is als ik het goed begrijp? Of zijn de meningen hier over verdeeld?

Kleintjes

Met 5 jaar is 't popje op de grens, als ze ouder is dan geeft haar lifje niet meer goed mee. De kans op problemen is dan te groot.
In 't wild worden ze zelden ouder dan 4 / 5 jaar, daar zijn ze dus eigenlijk ook niet op gebouwd, om (veel) ouder te worden.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Voliere

Ik heb inmiddels besloten het dan ook niet te doen, wil het popje natuurlijk geen risico laten lopen! Helaas heb ik verder geen geschikte popjes meer. Eentje is qua leeftijd geschikt, maar heeft een xanthoom. Dus die valt sowieso af.
Ik ben aan het rondkijken voor een nieuw jong tam popje voor erbij, dus dan zal het hele gebeuren naar volgend jaar verplaatsen. Geeft ook niks! Ik heb nu 5 jaar (bewust) geen jongen gehad, omdat ik moeite heb met afstand doen van de dieren (van mijn eerste, en enige 2 nestjes heb ik dan ook alle jongen gehouden hihi), maar voel het nu toch weer kriebelen!

simpy

#5
Citaat van: Voliere op januari 28, 2012, 16:15:47
Eentje is qua leeftijd geschikt, maar heeft een xanthoom. Dus die valt sowieso af.

Sorry, misschien heel onbeleefd maar wat is een xanthoom? En hoe herken je dat bij je parkietjes?

Google is je vriendje: "een gezwelvorming in de vorm van gelige bulten op de huid" Groetjes, Kleintjes  ;)