Vreemde vleugelbewegingen Fuji

Gestart door ThornlessRose, januari 27, 2012, 20:21:46

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThornlessRose

Hallo allemaal!

Omdat ik niet wilde dat Celia alleen zou blijven nadat Maaike de zorg van Ceylon op haar had genomen, heb ik er een mannetjesparkiet, genaamd Fuji, bijgekocht. :) Gewoon voor de zekerheid, omdat ik nog steeds niet weet of Celia nou een popje of mannetje is.  ???

Hoe dan ook, ze zijn nog geen dikke vriendjes, maar ze maken ook geen ruzie zoals Ceylon en Celia dat deden. :) Celia is af en toe wel gemeen naar Fuji en daarom denk ik ook dat Celia een vrouwtje is.

Vandaag viel me alleen op dat Fuji iets met zijn vleugels deed, wat hij nog niet eerder heeft gedaan (dat weet ik zeker, want ik ben alleen nog maar bij ze geweest de afglopen tijd). Hij stopte er ook na een minuut of vijf mee, maar ik maak me er toch een beetje zorgen om. Ik heb er een filmpje van gemaakt en als iemand me kan vertellen waarom hij dat doet, dan ben ik echt enorm geholpen! :D

Het filmpje vind je hier: http://www.youtube.com/watch?v=PlgAb-kpLmo&feature=youtu.be

Alvast bedankt iedereen! ;D

Maaike*

Betekent vaak dat ze het te warm hebben en dus even af koelen. Oorzaak zou ik in dit geval niet weten. Heb dit veel bij Ivy gezien voor/na leggen van een eitje ;-)

Esther751

Hoi!

Mijn Dopey doet dat ook wel eens; zij doet het als ze bang is......
Dus misschien is er net voordat je hem filmde iets gebeurt waar hij een beetje bang van is geworden?

Groetjes, Esther

ThornlessRose

Aha! Dat zou inderdaad goed kunnen. Hij vloog inderdaad daarvoor nog door de kooi, misschien dat Celia weer wat geflikt had. :-\ Of misschien dat hij het inderdaad warm had gekregen, het is ook niet bepaald koud in mijn kamer haha (ik ben zelf een echte koukleum).

Gelukkig is het niks ernstigs! ;D

lolirth

wat en mooie kleur heeft fuji ;D
hij heeft inderdaad wel de geschroken houding dus het zou kunnen

Margie

Je hebt hem nog maar net, zeg je.
Bij jou is het warm. Misschien komt hij uit een buitenvoliere en dan voelt het voor hem of die op de tropen zit..?

Ik hoopte trouwens ook gelijk op je filmpje Celia te zien, want die vind ik altijd zo mooi op de foto....maar helaas :(

En wat ik ook nog grappig vind, is de muziek op de achtergrond.......BIRDY ;D

ThornlessRose

Haha, ja de radio staat altijd aan. ^^ De volgende keer maar ik een fimplje van allebei! Ze zijn echt vriendjes geworden. ;D

Maaike*

Citaat van: ThornlessRose op februari 04, 2012, 17:43:21
Haha, ja de radio staat altijd aan. ^^ De volgende keer maar ik een fimplje van allebei! Ze zijn echt vriendjes geworden. ;D

Wat fijn om te horen!
Ik kijk al uit naar het filmpje.

Maaktie nog steeds van die vleugelbewegingen?

RicoBella

Bij mij is het soms ook een teken van opwinding. Meer zo van: "hallo, hier zit ik, toe nou, kijk naar mij!".
Als ik goed naar jou parkietje kijk kan het wel eens een combinatie van beide zijn: Iets opwinding (en daarmee misschien warmte), maar toch ook een beetje terughoudendheid (echt angst is het volgens mij ook niet). Niks om je zorgen over te maken in elk geval. En wat fijn dat ze vriendjes zijn!

ThornlessRose

Gelukkig! Ik heb het hem nog twee keer zien doen, heel af en toe... Eén keer toen ik ging stofzuigen en één keer toen ik iets liet vallen, dus het zal in de eerste instatie wel een schrikreactie zijn geweest. ??? Misschien dat hij daarna wel getroost wil worden, wie weet. ;D