tweede parkiet

Gestart door Estherkm, januari 23, 2012, 17:47:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Estherkm

Hallo,

Sinds 2 jaar zijn we dolgelukkig met pietje. Pietje is ondeugend tam en aanhankelijk.
Echter door verandering in functie van mijn werk ben ik minder thuis. Pietje trok zich meer terug in zijn kooi (deze straat altijd open) zodoende besloten we er een parkietje bij te nemen.sinds een week is frietje bij ons ik denk een pop vannunegen weken. Echt een schatje en stapt al goed op de vinger. Ze is wel rustig vergeleken met pietje.
Echter het gaat prima met die 2 althans ze doen elkaar niks maar dan ook helemaal niks ze kijken totaal niet naar elkaar om.. Kan ik hierin iets betekenen? Of kost het wat meer tijd?
Graag hoor ik of iemand hier ervaring mee heeft?!?

Groetjes esther


TenT

je hebt ze nog maar een weekje. Geef ze wat tijd. Ik zou al blij zijn dat ze nog niet gevochten hebben.

Maaike*

Delphine en Lizzie (voorheen Ceylon) gaan ook nog niet goed samen hoor. Ze tolereren elkaar zolang ze niet te dicht bij elkaar in de buurt komen.

Geef het wat tijd.

Estherkm

Oke tot nu toe bedankt voor jullie reacties!
Even afwachten dan maar.
denken jullie wel dat ze naar elkaar toe zullen trekken?
Of zou het zo zijn dat pietje te lang alleen is geweest en nu geen gezelschap kan/wil verdragen?
Maak me best een beetje zorgen....

Groetjes Esther

Maaike*

Ik ken de zorgen, heb ik hier momenteel ook.

Toch zul je moeten afwachten. Je Pietje is een tijd alleen geweest en dus gewend aan zijn gang te kunnen gaan in de kooi die hij nu ineens moet delen met een vreemd parkietje.
En wees blij dat ze elkaar niks doen, hier staan ze redelijk te fitten op elkaar.

Als er na 3 weken nog geen verandering is kun je altijd nog kijken...

Lukt t niet dan kunnen we ook nog popjes ruilen...grapje

Loeky

Hoi Esther,

Ik heb een paar vragen:
- Is Pietje een man
- Zitten ze in één kooi
- Hoe groot is de kooi?
- Hebben ze allebeide een eigen schommel?
- Heb je ze eerst in twee kooien laten wennen?

Ik hoor het graag van je!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Estherkm

Ze zitten in een kooi.
Ik had voordat frietje kwam veel gelezen, en wilde daarna eerst kijken hoe het ging in 1 kooi.
Verder hebben we van alles 2 stuks aangeschaft.
Oja en pietje is inderdaad een man.

Groetjes