Vechten

Gestart door Maaike*, januari 22, 2012, 14:59:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maaike*

Sinds gisteravond vechten Ivy en Timo tot op de bodem van de voliere. Ivy's neusdop is er voor de helft al af, maar bloed verder niet en vanmorgen vocht Ivy Timo ook t nest uit waardoor de jongen in de verdrukking kwamen. Het lijkt erop alsof Ivy de jongen beschermt voor Timo, ze zit steeds als een bewaker voor en in het nest. De jongen zien er verder ook goed en niet gehavend uit. Ik zie verder geen verwondingen, maar het is constant onrustig.
Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. Ze het laten uitvechten of uit elkaar halen?

Maaike*

Ik heb er toch maar voor gekozen ze alvast apart te zetten. Het is constant onrustig, ik kan niet helemaal achterhalen wat er aan de hand is en waarom dit nu ineens gebeurt. Heel misschien werkt mee dat ik Lizzie gisteren in de voliere erbij heb gezet. Botert nog niet echt met Delphine, maar ze vechten ook niet. Ze zijn alleen gescheiden van Ivy en Timo met een getralied tussenschot.

Getsie wat een gedoe.

Marcel87

Hoi!

Vervelend voor je dat je stelletje vecht. Het komt wel vaker voor, heb het hier zelfs al eerder gelezen...
Heb dat proberen op te zoeken voor je, maar kan het even niet zo snel vinden. Wél een soort gelijk topic gevonden -> http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,27600.msg153917.html#msg153917

Ik denk dat het komt doordat ze haar nestje wil "beschermen", ookal is er geen reden toe. Geef de schuld maar aan teveel moedergevoelens.. ;)

Ik hoop dat het goed komt! Succes

TenT

Ik denk ook dat het het beste is om je mannetje even alleen te laten zitten. Tenzij je natuurlijk ziet dat het vrouwtje niet alleen voor die kleintjes zorgt.

P.S. Fijn om te lezen dat Lizzie (ik veronderstel dat dat ceylon is) het toch redelijk goed kan vinden bij jou.

Maaike*

Dank je Marcel, ik heb het even doorgelezen en ook andere topics gezocht. Toch kan ik er niet veel over vinden.

De jongen zijn 2 weken en zitten dus nog wel even in het blok. De rede dat ik de man eruit gehaald heb is dat ik het voor de pop zonde van haar energie vindt. Ze komt al af en toe het nest uit om uit te puffen en dan nog gaan vechten lijkt me niet goed.
Ik heb bij Ivy wat roosvicee in het eten gedaan maar alle tips om haar nu ze het alleen moet doen te ondersteunen, zijn welkom.
Ik maak me namelijk wel een beetje zorgen om haar zo zonder hulp van de man.