Transportkooitje

Gestart door robijntje86, januari 20, 2012, 17:36:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

robijntje86

Ik heb een vraagje.
Ik heb vandaag mijn transportkooitje binnen gekregen zodat mijn allerbeste vriendje/vriendinnetje een keer mee kan op bezoek. Hij/zij is namelijk altijd zo'n zielig als ik weg ga dus dacht neem haar een keer mee. Nu ga ik in februari een week naar Rome en dan gaat ze bij mijn vader logeren. Daar ga ik vanavond ook naartoe dus wilde haar meenemen om alvast een beetje te laten wennen etc. Ik heb namelijk liever dat ik er de eerste keer bij ben. Nu heb ik daar geen vervangende kooi staan en waarschijnlijk blijf ik daar slapen. Is het heel zielig om haar 's nachts in het transportkooitje te laten zitten?

Groetjes,
Robin

P.S. Deze foto wilde ik jullie niet onthouden....
Nog steeds de vraag: pop of man?

[verwijderd door de beheerder]

Moppers

Dat ligt eraan hoe je transportkooi eruit ziet, hoe groot hij is. Mijn transportkooi voor de valkjes is groot genoeg voor een nachtje, maar mijn transportkooi voor de grasjes is weer veel te klein, die is echt alleen voor een tripje naar de dierenarts. Op basis van alleen het woord 'transportkooi' is dus niets te zeggen.

Op basis van deze foto zeg ik popje, maar aangezien hij met een flilts is gemaakt kan dit de werkelijkheid heel erg vertekenen.

inge

Leuke foto :D
Denk ook een popje.

Maaike*

Heeft hij/zij ook met daglicht duidelijk wit om de neusgaten? Dan is het zeer waarschijnlijk een popje. Overigens ervaar ik ook vaak dat ze wat feller zijn en beetje bijten, ook als ik ze voer uit mijn hand oid.

Door de flits is het echter moeilijk zichtbaar en kan het een vertekend beeld zijn. Probeer er ook eentje met daglicht te maken.

in ieder geval een leuke foto!

robijntje86

Oh natuurlijk! Het is wel handig om inderdaad de afmetingen erbij te vermelden.
- L 29,5 x B 20 x H 18 cm

En bedankt voor de reacties. Ze (ik noem haar maar gewoon ze) heeft inderdaad wit rond haar neusgaatjes...

Maaike*

Ik vraag me af of het voor de parkieten niet veel stress gaat geven om ze in een andere kooi voor een nachtje mee te nemen? Kan de grote kooi niet mee of gewoon alleen zodra t vakantie is?
Maar kijk maar even voor jezelf hoor, ik zou het qua reis, moet in een andere kooi én dan in een andere omgeving staan, een hoop stress vinden voor zo kort.