s'avonds actief

Gestart door Dirk92, januari 13, 2012, 21:41:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk92

Ik heb een vraagje: Gijs is meestal s'avonds heel actief en overdag minder.
Kan dit kwaad? Heeft iemand dit ook en wat kan ik eraan doen? O ja hij heeft balletje gevonden waar hij helemaal dol op is en het liefste meeneemt in de kooi. Helaas voor hem is het balletje te zwaar om op te tillen in zijn kooi.

[verwijderd door de beheerder]
Kleine Gijsje en Jip

wrcpino

#1
Mijn oude en de nieuwe parkietjes zijn's avonds ook nog heel actief tot een uur of 23:00 uur, dus daar is niets vreemds aan.
Overdag zijn ze trouwens ook erg actief. Natuurlijk wordt er af en toe een dutje gedaan tussen de bedrijven door..
Met dit levens ritme zijn mijn oude parkieten 12 en 14 jaar geworden.  Of blijft jouw pietje nog langer wakker?

TenT

Ja kan 's avonds een doek over hun kooi hangen.

wrcpino

Na 23:00 gaat er bij mij ook een doek over de kooi en een half uur later is de rust wedergekeerd.

Robin en Nickey

Meestal tot een uurtje of 9 zitten ze heerlijk te keuvelen en te kwetteren en daarna worden ze rustiger en zoeken ze zelf al hun slaapplekjes op . Meestal doe ik om die tijd ook de lampjes bij hun uit waardoor ze ook weten dat ze rustiger moeten doen en dat het tijd is om te gaan slapen en dat werkt erg goed.

Dirk92

Na een bepaalde tijd denk ik ook van ja nu is het genoeg geweest en dan breng ik hem naar zij kooi, doek erover en dan blijft hij nog wel even door vliegen in DDR kooi. Zou ADHD ook bij vogels toevallig :-P. Want koffie mag hij niet.
Kleine Gijsje en Jip