Lola maakt dolfijngeluidjes

Gestart door Lola2011, januari 11, 2012, 19:37:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lola2011

Dag allemaal,

Lola maakt de laatste tijd veel dolfijngeluidjes en na enig zoeken op het forum lees ik hier dat dat betekent
dat ze geirriteerd is. Echter maakt ze dit geluid vooral als ze zelf bij mij komt zitten in mijn nek en als ze zachtjes aan mijn gezicht zit, is dit dan ook uit boosheid of irritatie en waarom?

Ik kan het namelijk niet helemaal plaatsen.

Kleintjes

Ze hebben meerdere 'kirrende' geluidjes, sommige daarvan lijken op elkaar (dolfijnen geluidje), mar kunnen toch verschillende betekenissen hebben.

Zou je 't geluidje misschien iets duidelijker kunnen omschrijven? Lastige vraag, dat besef ik zeer goed, maar probeer 't eens. Misschien komen we er zo achter :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Lola2011

Ja moeilijk, het is als een dolfijnengeluidje, hoog gekwetter, niet zoals het schetteren als ze boos is of wanneer ze aandacht wil.
Het is een korter ronder geluidje, veel geluidjes achter elkaar en kort op elkaar, sdoms ietsje hoger en dan weer iets lager.
Soms kan ik me voorstellen dat het wel uit boosheid of angst is, als ik bijvoorbeeld mijn vinger bij haar houd om op te stappen terwijl ze daar geen trek in heeft. Maar ze doet het ook als ze zich verstopt onder mijn sjaaltje of in mijn nek kruipt. En soms doet ze het net voor ze iets te hard aan mijn wang knabbelt.

Margie

#3
Ik denk dat ik weet welk geluidje je bedoelt. Inderdaad maakt meestal één van mijn parkietjes dat geluid ook, als de ander te dicht bij komt zitten waardoor hij in verdrukking komt, of als ze elkaar in de weg zitten. Het klinkt inderdaad een beetje als een dolfijntje en eigenlijk "scheld hij dan wat van zich af" of "een soort van waarschuwen dat de ander weg moet gaan" of zoiets. Maar waarom hij dat dan doet terwijl hij in jouw nek zit..... ???

Misschien dat je haar of de kraag van je kleren hem dan in de weg zitten en niet goed bij kan waar hij bij wil komen????
Of....bedenk ik mij nu...zit hij tegen je wang aan en wilt hij, aangezien jij zijn maatje bent) met je snavelen. Jij doet dat natuurlijk niet en dat wekt irritatie bij hem??????

Grappige beestjes blijven het toch!