Staartveren

Gestart door Annika, oktober 26, 2005, 11:33:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Annika

Hoeveel van de langste staartveren hoort een grasje nu precies te hebben?

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen. Ik heb het dus niet over alles bij elkaar, maar echt de langsten.

Groetjes Annika

Pucca-Poekie-Roosje

#1
ik geloof er maar 3 groote zijn

veronika

ja mijn parkiet heeft er  ook 3 maar er is maar 1 die het allerlangste is bij mijn parkiet en het kan ook zijn dat er 2 op elkaar liggen en zijn even lang  :)

Parkieten-Freak

Volgens mij zijn er 2 "allerlangste" staartveren.
Vaak is er echter maar 1 zichtbaar. Zodra deze lange staartveer uitvalt, zie je dat de nieuwe (kortere) staartveer zichtbaar wordt.
Het komt maar zelden voor dat een parkiet helemaal zonder "langste staartveer" zit.......


Annika

Kleintje heeft maar 1 langste, die ander is laatst uitgevallen (helemaal schoon overigens)
De anderen hebben er, voor zover ik het zien kan allemaal 2 en inderdaad vaak op elkaar.

groetjes Annika

Chantalleke

Hoi Annika,

Ons Sjefke heeft 1 keer na het ruien gehad dat hij ook maar 1 allerlangste staartveer had. Meestal is het met ruien volgens mij zo dat de tweede langste veer (die normaal onderop zit) de nieuwe startveer wordt en er dan een nieuwe onderkomt. Bij Sjefke was het dus 1 keer zo dan die onderste niet opnieuw kwam en de nieuwe staartveer nog wat aan de korte kant was. Het sturen tijdens het vliegen en het bewaren van zijn evenwicht was even een beetje wennen en dus was meneertje stikchagrijnig. Gelukkig groeide de veer snel en bij een volgende rui had hij er weer gewoon twee (op elkaar)

Veel plezier nog met ie kleine vriendjes!

Chantal

Carla

Nitro zit momenteel met een kort staartje !!  :P De nieuwe veren zijn op komst je ziet ze elke dag veranderen. Hij is deze keer blijkbaar de twee lange veren in een keer kwijt.