kans op luizen

Gestart door TenT, januari 09, 2012, 17:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TenT

Hallo iedereen. Zoals jullie misschien wel weten heb ik duiven. Nu waren we voor de kweek even op controle gegaan bij de dieren arts. De enige opmerking die hij had was dat ze behoorlijk veel onschadelijke luizen hadden. Toen ik vroeg of mijn parkietjes het dan ook konden hebben antwoordde hij ja. De behandeling voor de duiven is een badje met water met daarin zout en azijn. Ik heb hem alleen niet gevraagd of dit ook voor parkieten mag. Weet iemand van jullie hier antwoord op?

inge

Hoi TenT,
Zou je vraag niet kunnen beantwoorden ,maar een belletje naar de dierenarts wel ;)

Gaat dit niet prikken voor je duiven ?
Als ik een wondje heb en zit in zout water prikt dit toch en azijn toch ook :-\
Kan dit geen kwaad voor de oogjes en slijmvliezen?

Ik weet het niet hoor, is maar een vraag maar zou niet willen dat er iets mis ging :(

TenT

Heb vandaag even gebeld naar de DA hij raad het af bij parkieten omdat je dan heel hard moet gaan opletten met de porties zout en azijn. Dus heb ik tweety en toby maar eens in mijn handen genomen. (vonden ze niet leuk) En ik zie geen luizen. En als ze dezelfde luizen hadden als de duiven had ik het zeker gezien want zijn toch redelijk groot voor een parkiet.

Dank je Inge voor de ongerustheid. Ik denk niet dat het prikte aangezien er een heel aantal duiven zelf 2 keer een bad hebben genomen. Voor de ogen ook geen probleem ze konden het duivenhok nog vinden vandaag. En de slijmvliezen kan ik niet weten maar ik denk het niet aangezien er vaak azijn in de drinkbokalen wordt gedaan tegen trichomonen. (ziekte)

inge

Blij dat het in orde is ;)

Succes nog met de duiven!