Popje / Mannetje

Gestart door WoudieRio, januari 09, 2012, 15:20:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

WoudieRio

Hallo mensen,

Mijn parkietjes Woody en Rio zijn nu ongeveer 10 weken oud en 4 weken bij mij thuis! Nu dacht ik van het begin af aan dat ik twee mannetjes had. Nu blijkt het dat Rio (de geelgroene parkiet) een popje is! Ook merk ik aan Woody (de witte van de twee) dat zijn gedrag aan het veranderen is! Het lijkt wel alsof Woody het hof wil maken bij Rio. Woody staat dan hoog op zijn pootjes en de veren op zijn kopje staan ook omhoog! Uiteraard hoor je hier het nodige gefluid bij. Ook zet Woody heel vaak een pootje op de rug van Rio. Rio vindt dit gedrag van Woody niet altijd prettig en vliegt of klimt dan ook naar een andere stok! Het is soms best zielig en heb met Rio te doen!
Kan ik aan het gedrag van Woody doen of ga ik dan dwars tegen de regels van mother-nature!

Help.....


Wouter

Ik kan zonder foto niet zeggen of het een mannetje of vrouwtje is. Daarnaast moet ik zeggen dat ik niks vreemds hoor in het gedrag van Woody. Het gedrag is in ieder geval niet af te leren.

inge

Hoi ,je kan aan het gedrag van Woody niets veranderen is inderdaad de natuur ;)

Ik weet niet of er veel speelgoed hangt,kan dat misschien voor wat afleiding zorgen.

En zolang Rio weg kan zou ik me geen zorgen maken ze zal zich heus niet laten doen!

WoudieRio

Hallo Wouter en Inge,

Ik zal overdag een foto maken van Woody en Rio en deze sturen!
Het is in ieder geval prettig om te weten dat z'n gedrag normaal is! Ik vindt het niet erg dat ik een mannetje en een popje heb, als blijkt dat Rio een popje is! Maar Rio wordt steeds lichter boven de snavel. Heb ze er niet minder lief om.....

Woody en Rio hebben redelijk veel speelgoed in de kooi hangen.... Ze zijn ook lief voor elkaar. Ze verzorgen en voeden elkaar. Dus dat zit gelukkig wel goed.
Ze komen sinds 2 dagen ook uit mijn hand eten, maar van een vinger alleen moeten ze beide niets hebben!

Meld me morgen met een foto....

Groeten,
Kim

WoudieRio

Goedemiddag,

Zoals gisteren besproken tref je bijgaand 2 foto's aan. Op de eerste foto zijn Woody (de witte) en Rio (de gele) ca. 7 weken oud.
Op de tweede foto zijn ze ca. 10 weken oud.
Ik hoop dat het een beetje te zien is.

Alvast bedankt!

Groetjes...

[verwijderd door de beheerder]

Wouter

Ik denk inderdaad dat Woody een mannetje en Rio een popje is. ;)

WoudieRio

Dank je Wouter voor je reactie! Dat dacht ik inderdaad ook. Geen probleem dat Rio een popje is.  Ze zijn me beide lief!

Groetjes Kim

TenT

Citaat van: Wouter· op januari 10, 2012, 15:16:47
Ik denk inderdaad dat Woody een mannetje en Rio een popje is. ;)

Dat denk ik ook.

WoudieRio