Mysterieus overlijden

Gestart door katrien, januari 08, 2012, 11:54:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Overlaatst begon 1 van mijn popjes met haar allereerste nestje.
Ik vond het ten eerste al vrij vreemd omdat ze nog niet echt een vaste partner had en haar nog niet had zien paren.

Uiteindelijk had ze 2 jonkies die ik iedere dag wel eens hoorde piepen. Op een bepaald moment is dit dan ook gestopt en kwam ze vaker van het nest af, waardoor ik al vreesde voor slecht nieuws. De 2 jonkies lagen dood in het blok en waren toch al vrij groot. Hoe dit is kunnen gebeuren weet ik niet goed.. Misschien omdat het haar eerste nest was?

Deze soort ervaring heb ik nog eens meegemaakt met een ander popje.. Ik word er zo triest door dat ik met de vraag worstel of ik al dan niet simpelweg alle broedblokken weg moet nemen om meer leed te voorkomen.

Hopelijk kunnen jullie helpen!

Margie

#1
Ach...wat een domper moet dat elke keer zijn. Ik kan mij voorstellen dat je dan niet meer zo staat te juichen als één van je popjes weer eitjes heeft gelegd.

Ik heb totaal geen ervaring, wat broeden en dergelijke betreft, dus kan je helaas niet helpen.

TenT

Sterkte! Zag je iets speciaals aan de jonkies?

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van de jongen.

De winter is zonder meer geen goed seizoen om te broeden, en wel om verschillende redenen. Licht uren, luchtvochtigheid, om enkele voorbeelden te noemen.

Waarom heb je eigenlijk de broedblokken hangen?
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses